recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Pixel 6 5G telefoni i danmark - hvad virker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Pixel 6 5G telefoni i danmark - hvad virker

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KimW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2022
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 11:36
jamen godt at noget virker, hvem er din udbyder?

Jeg har stadig ikke været hjemme og haft mulighed for at teste 5G på et sted angivet af EESY, om tre uger indleverer jeg min Google Pixel 6 PRO til forhandler i Flensborg, da der er tiltagende fejl. Så må jeg derefter se hvad det bringer.

5G er ikke eksisterende fra start
Bliver for varm og lukker ned ved op mod 30 grader altid i skyggen
Fryser periodisk også ved koldstart
Bluetooth afbryder kortvarigt
Til top
tesk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juli-2014
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tesk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2022 kl. 19:53
Jeg byder ikke ind med meget, men nu fulgte jeg denne tråd, da jeg også overvejede en Pixel igen, men holdte lidt igen pga problemer med understøttelse af Volte og 5g. Jeg sprang dog ud i det og bestilte en pixel 6a og har nu brugt den i et døgn med CBB.

Umiddelbart, så hopper telefonen ikke ned på 3g ved et mobil opkald og der er understøttelse af volte i indstillinger, så det virker som om man ringer via LTE/4g. Angående 5g understøttelse så kan jeg ikke bekræfte 100 procent det virker, da ikonet stadig skriver 4g. Men jeg har download hastigheder på omkring 600-700 Mbit/s og upload på omkring 50 Mbit/s. Det svarer meget godt til det min gamle, officielt understøttede, OnePlus Nord kunne trække på 5g.

Så umiddelbart ligner det at man med CBB i hvert fald ikke mangler noget netværks support på en Pixel 6a. 

Der er også en indstilling med WiFi opkald. Det har jeg dog ikke tjekket om virker.

Det virker også for min kæreste på CBB. Og det er uden at rette i standard APN indstillingerne.

Jeg håber andre kan bakke op med mere information om de andre modeller 🙂
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2022 kl. 16:52
Hej

Jeg købte en pixel 6a, da den kom ud i England. Den har kørt perfekt hos både 3 og Telia, også med 5G.
Da 3 igen satte priserne op på vores abonementer, besluttede vi at skifte til Eesy.

Her til morgen smed jeg det nye Simkort i og Internet og MMS virkede ikke. Jeg har talt med 3 Kundeservice medarbejdere og fik en opsætning til internet, der virker nu. De er flinke og hjælpsomme og hævder alle at selvfølgelig virker MMS også, når jeg har sat det op med deres indstillinger. 

MMS virker stadig ikke. Er der en der har en Pixel 6 telefon, der virker med MMS på TDC netværk og evt. vil lægge deres indstillinger til adgangspunktet op her eller sende det til mig i en PB.

Jeg har prøvet dem der kan findes på apn.how , men det virker stadigvæk ikke.

Håber der er en der læser med her, der har fået det til at virke.

Mvh. Jacob


Til top
KimW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2022
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2022 kl. 17:37
du kan blive guided af Eesy support, det fik jeg.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2022 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af KimW KimW skrev:

du kan blive guided af Eesy support, det fik jeg.


Så var det måske en god ide at skrive til Jacob hvad du blev guidet til.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2022 kl. 20:34
Tak for svar, det virker nu. Den sidste opsætning Jeg modtog fra Eesy var faktisk ok. Jeg havde overset et af punkterne.

Hvis 5g er vigtigt og det skal være plug and play, kan TDC's netværk dog ikke anbefales herfra til Pixel telefoner.

Mvh. Jacob 
Til top
KimW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2022
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 03:23
Så fik jeg min Pixel 6 Pro indleveret og efter 14 dage retur med posten fra Mediamarkt i Flensborg.
Stadig fryser den uden at den behøvher at være varm,  bliver lidt vel hurtigt varm ved almindeligt. brug. Testet igen i 5G område hvor en Galaxy S20 Ultra virker fint. Men denne Pixel ikke virker. med 5G. Vi taler om TDC net med henholdsvis Telmore og Eesy. Det står nu klart at det er et rent Google Pixel telefon problem. TDC selskaberne holder fast ved at 5G nettet er ok.
Til top
KimW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2022
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 03:31
Flemming nu kender EESy abonnenter jo support nummeret og de er venlige der og med direkte support bliver man fulgt i hånden til slut, 

Jeg må så nævne at telefonen ikke virker med 5G, og EESY på TDC nettet virker fint med andre telefoner.
Til top
KimW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2022
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 03:35
Jacob - Det er Pixel telefonen der ikke virker på 5G, TDC nettet med EESY og Telmore virker upåklageligt med Samsung S20 Ultra.
Pixel skal ikke kun "ikke anbefales" men direkte frarådes.


Redigeret af KimW - 16-September-2022 kl. 03:37
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af KimW KimW skrev:

Jacob - Det er Pixel telefonen der ikke virker på 5G, TDC nettet med EESY og Telmore virker upåklageligt med Samsung S20 Ultra.
Pixel skal ikke kun "ikke anbefales" men direkte frarådes.

Direkte fraråde Pixel telefoner på baggrund af en brugers oplevelser er nok lidt meget.

Jeg har en Pixel 3 der er 3.5 år gammel, den kærer uden problemer. 
Ikke 5G, men 4G på 3’s net.
Til top
KimW Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2022
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 09:58
jeg tog nok munden for fuld pga irriterende dårlig support hos Telmore og Eesy. Ingen svar fra Google og en mobil retur fra garanti reparation med samme fejl. Sansynligvis er det nok Pixel 6 der måske er problemet.

Redigeret af KimW - 16-September-2022 kl. 09:58
Til top
tesk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juli-2014
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tesk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 10:19
Hej

Pixel telefoner er i min optik stadig nogle af de bedste telefoner på markedet. Men man skal lige være om sig, fordi de netop ikke understøtter TDC netværket. Det har ikke noget at gøre med Google eller en Pixel telefon, men TDC skal certificere dem til at gå på netværket. Hvad den process indebærer ved jeg ikke, men TDC er den eneste som ikke har gennemført det for telefonerne.  Du kan selv se den officielle support for danske netværk her
https://pixel.withgoogle.com/5G/

Der er Telenor, Telia og 3 listet som godkendte 5G netværk. Og jeg har ingen problemer med min Pixel 6a på Telenor (CBB). Det virkede out of the box, da jeg satte simkortet i.

Så fraråd TDC netværket - det er det der er dit problem. :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu