recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - C -> Jack med DAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

C -> Jack med DAC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mich66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Juni-2018
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mich66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: C -> Jack med DAC
    Sendt: 11-April-2022 kl. 13:15
Har købt mobil uden Jack. Har I erfaring med om kabel (C->jack) med DAC giver hørbar forskel ift kabel uden DAC. 

Panasonic P42ST50Y, P42GT30Y, DMR-BCT 730, Sony RDR HX-710, Dynaudio Audience 42W, Denon Ceol N10, 2x HEOS 1 HS2, Rega Planar 3, Phonar subwoofer
Til top
Mich66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Juni-2018
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mich66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 09:10
Er skiftet fra Samsung S8 til Moto 20. Lyden via bluetooth er markant bedre, så overvejer om jeg overhovedet behøver kabelløsning med DAC. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 09:23
En pigtales DAC er bedre end dem i telefonerne. Og stadig bedre en bluetooth hvis det er nogle kvalitet høretelefoner der bruges
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 03:31
Oprindeligt skrevet af Mich66 Mich66 skrev:

Har købt mobil uden Jack. Har I erfaring med om kabel (C->jack) med DAC giver hørbar forskel ift kabel uden DAC.


I ekstrem grad. Har selv en Cyrus SoundKey ( https://www.whathifi.com/cyrus/soundkey/review ) min bror har en DragonFly Cobalt ( https://www.whathifi.com/reviews/audioquest-dragonfly-cobalt ) og der er en verden til forskel fra telefonermes/computernes analoge mini-jack output. (Dragonfly er så godt nok USB A, så der skal et lille A->C adapterkabel til)

Hvis man ikke skal drive alt for store high-impedance hovedtelefoner, så er der også en udmærket ide at starte med/bare bruge Apple's lille 79 kr USB-c til 3,5 mm Jack hvis man har en Apple telefon, men denne kan med fordel også bruges til Windows eller ligefrem til Android telefoner SÅFREMT man benytter f.eks. UAPP Pro eller Neutron player, da denne enhed har en aldeles glimrende DAC indbygget. ( https://www.audioreviews.org/apple-audio-adapter-review/ )

Redigeret af TBC1 - 13-April-2022 kl. 03:47
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 18:07
En DAC som DDhifi TC35 Pro eller den Pig tale som T-Duck anbefaler vil altid give bedre lyd en den indbyggede DAC. 

Det kommer lidt an på din kilde, bruger du f. eks. Spotify, så er det (hvis jeg husker rigtigt) 320 k/bit og så er Bluetooth godt nok. Bruger du f. eks. Tidal og kører Hifi (44,1 khz og 16 bit)  så får du bedre lyd med en DAC. Grunden er, at Bluetooth ikke er lossless. 

Personligt bruger jeg et par Jabra 85t når jeg er ude og lytter jeg via min mobil derhjemme, så er det med DDhifi 35 Pro dac og et par IEM's. Lyden er bedre, men på farten betyder det mere at der ikke er kabler og lyden er fin fin.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu