recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG B1 eller C1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG B1 eller C1

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2022 kl. 10:31
Hejsa
Hvor meget får mere TV får man ud af en OLED B1 65 tommer  - end en Samsung lcd 65 tommer fra 2017 som jeg gav omkring  10.- 11.000.

3 ting jeg umiddelbart forventer mig er bedre?
1. Betragtningsvinkel
2. Har en stue med meget vinduer og sol om sommeren - forventer genskin i skærm er noget mindre?
3. Fodbold hakker en del i Samsung - mere flydende billede?    
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2022 kl. 10:42
Du får bedre billedkvalitet hele vejen rundt og kan ikke mindst begynde at nyde indhold i HDR (High Dynamic Range), hvis du bruger streamingtjenester eller UHD Blu-ray.

1. Betragtningsvinklen er tæt på ideel på OLED i LG B1.
2. OLED-panelet har i sig selv laveste refleksiongrad, men det er blankt og sort er kulsort så der vil af natur være refleksioner.
3. Hvis det er konstant hak i billedet ved panorering, så skyldes det sandsynligvis signalet (hvilken udbyder har du?). Hvis det er sporadisk imellem 'sceneskift' så er det enten fordi MotionPlus har været aktiveret på dit Samsung TV eller en kendt fejl med 'microstutter' på Samsung TV. I sidste ende bliver dit billede bliver dog aldrig bedre end signalet tillader.
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2022 kl. 11:03
Dejlig med lidt hurtig input Rasmus:)

Ja jeg bruger lidt netflix - men den alm. udgave  - er der ikke kommet  4K abb? - men jeg har kun ca  20  mbit i hastighed så en begrænsning der. 
Ser nok mest  tv2 play og dr.dk  og en del you tube - musikvideo mm.:)

Bruger appel tv så styrer system er ligegyldig tænker jeg.

Signal er bokser antenne - det er kun engang imellem det hakker i fodbold det ikke konstant -  ved ikke om motion plus er slået til - tjekker lige senere

Så alt i alt lyder som om der en del forbedringer ift. mit gamle tv? og med en pris på 9K for B1 er det lidt fristende ift. til jeg gav 12 k for Samsung KS7005 i 2017:(
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2022 kl. 12:46
Ja man skal desværre op i det store Netflix abonnement for at få 4K, HDR og Dolby Atmos-lyd.

DRTV og TV 2 Play begynder snart eksperimenter med 4K, men det bliver nok ikke det store til at starte med.

Jeg tror du vil opleve LG B1 som en markant opgradering på billedoplevelsen ift. dit Samsung KS7005 Smile Og når du allerede har Apple TV boksen, så behøver du ikke bekymre dig om Samsung og LGs manglende evner udi at opdatere deres egne TV-platforme efter køb.
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2022 kl. 09:58
Har været ude at kigge grundig:) i weekend på LG OLEDd 65 C1/ og B1 men forhandler anbefaler hvis jeg har en del vinduer i stuen som jeg har -  og dermed lys stue at OLED vil måske give for meget genskin i skærm?

Kan det virkelig passe?
Kommer fra 5 år gammel samsung KS7005 hvor jeg synes problem med genskin har været minimal.

I stedet blev jeg anbefalet pga. mindre genskin -  Samsung Qe65QN85AATXXC som prismæssigt hedder 10K for 65 tommer. 

Jeg ser mest alm SD indhold og over boxer eller stream DR/ TV2.
Håber på i har et par gode indspark / erfaring:)......  

 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2022 kl. 10:20
Som det tidligere er skrevet, er det ikke et problem med genskin på Oled TV, fordi billedet er så meget mere kraftigt belyst og kontrastrigt. Det er igen en sælger der tjener mere på at sælge Samsung TV, der laver vildledning.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2022 kl. 10:51
QN85A er ikke et alternativ til LG B1 eller C1 og da slet ikke til en højere pris. Det er en skærm i mellemklassen billedmæssigt. Det er et IPS LCD-panel som er kontrastsvagt.

Jeg vil helt afgjort råde dig til OLED, uanset om det så er fra LG, Samsung, Sony, Panasonic eller Philips. Skal du have et mere tilsvarende LCD-alternativ så hedder det Samsung QN95A (eller QN92A), men jeg vil stadig mene, at det skal koste 25-30% mindre end et givent OLED TV for at give mening.

Samsungs særlige anti-refleksfilter, som sidder i QN85A og opefter, spreder lyset vha. reflektorer, som kan skabe disse typer regnbueeffekter i oplyste miljøer. Det kan ofte være værre end mere koncentrerede refleksioner i skærmen, hvilket mange meldinger online også går på blandt købere.



Redigeret af Rasmus Larsen - 02-Maj-2022 kl. 11:17
Til top
Lort Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2022
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lort Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2022 kl. 15:09
Jeg har selv tre OLED skærme og hvis du ikke har lys/vinduer LIGE BAG dig når du kigger på skærmen, så bør reflektioner ikke været et problem. Har du det, så kan det nemt blive det på LG OLED, da de er glossy og næsten er som et spejl.

Glossy giver et bedre billede, såfremt der ikke er nogle lyskilder der reflekterer i skærmen.

OLED kan sagtens bruges i lyse rum og om dagen, men gør det klart bedst i et rum hvor lyset er dæmpet eller helt slukket.

LCD er stadig bedst til brug om dagen. De halter til gengæld om aftenen, især med lyset slukket.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu