recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HBO Max på Apple TV: fejl i søgefunktion?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HBO Max på Apple TV: fejl i søgefunktion?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2022 kl. 18:51
Detsamme her
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2022 kl. 17:07
Har fået svar fra deres support
"Vores tekniske afdeling har undersøgt problemet, og det er ikke muligt at bruge et gittertastatur længere pga. nogle nye opdateringer desværre."
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2022 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:


Apropos undertekster, så har vi oplevet, at noget slet ikke er oversat. F.eks. i serien 'Warrior' (kan i øvrigt anbefales), hvor der fra tid til anden snakkes kinesisk. Dette oversættes til engelsk med undertekster, men altså ikke til f.eks. dansk. Hvis man er af den ældre generation, som nogen i husstanden er, så kan det være svært at følge med. Jeg har forsøgt mig som simultanoversætter, men med begrænset succes.

Det er vist ikke en fejl. Det ses i mange film, at det gøres på den måde - uanset hvor filmen ses. I og med der allerede er (engelske) undertekster, vil det blive noget værre rod, hvis man smider yderligere et sæt undertekster ind i billedet. 


Redigeret af Flippo - 14-Maj-2022 kl. 09:17
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2022 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Har fået svar fra deres support
"Vores tekniske afdeling har undersøgt problemet, og det er ikke muligt at bruge et gittertastatur længere pga. nogle nye opdateringer desværre."

Bullshit. Alle andre kan finde ud af det. Det er jo ikke en funktionalitet som HBOmax har udviklet selv.

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:


Apropos undertekster, så har vi oplevet, at noget slet ikke er oversat. F.eks. i serien 'Warrior' (kan i øvrigt anbefales), hvor der fra tid til anden snakkes kinesisk. Dette oversættes til engelsk med undertekster, men altså ikke til f.eks. dansk. Hvis man er af den ældre generation, som nogen i husstanden er, så kan det være svært at følge med. Jeg har forsøgt mig som simultanoversætter, men med begrænset succes.

Det er vist ikke en fejl. Det ses i mange film, at det gøres på den måde - uanset hvor filmen ses. I og med der allerede er (engelske) undertekster, vil det blive noget værre rod, hvis man smider yderligere et sæt undertekster ind i billedet. 

Håber meget for HBOmax, at det er en fejl. Når nu store dele af en series plot er i et andet sprog, så må de sørge for at alt bliver oversat. Det lykkedes dem i øvrigt i sæson 2. Men altså ikke i sæson 1.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2022 kl. 13:41
Der er kommet en opdatering til HBOmax appen ...i al fald til tvOS/Apple TV, og sør'me om ikke de har fikset søgefunktionen. Det var jo ellers "ikke muligt" iflg. kundesupporten. Hvem skulle have troet det...
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2022 kl. 14:59
HBO's tastatur har været i stykker før og dengang rettede de det også efter noget tid. Hvad danske supportafdelinger siger kan man sjældent regne med. De sidder langt fra udviklingscentrene Smile
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

HBO's tastatur har været i stykker før og dengang rettede de det også efter noget tid. Hvad danske supportafdelinger siger kan man sjældent regne med. De sidder langt fra udviklingscentrene Smile

Vi er helt enige. Derfor også min tidligere kommentar til det svar jake51 fik fra kundeservice. Men egentlig utroligt og også lidt beskæmmende, at udviklerne laver samme fejl to gange i træk. Vi laver alle fejl, men typisk lærer man af dem og begår dem ikke igen.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 17:57
Tja, nu virker det Smile
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 09:59
Bare vent til næste episode af HBO's Technical Affairs. Vi får vel også snart nye serier og film konverteret til 25fps LOL
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Bare vent til næste episode af HBO's Technical Affairs. Vi får vel også snart nye serier og film konverteret til 25fps LOL

Altså, de har jo bl.a. lidt svært ved at finde ud af hvor man befinder sig. Jeg er f.eks. et par gange blevet præsenteret for det amerikanske indhold. Den ene gang undrede jeg mig over, hvorfor der ikke var danske undertekster på en episode af Westworld. Jeg kunne dog vælge engelske og spanske undertekster, og episoden var af uransagelige årsager længere (mere end hvad der kan forklares med 4% speed-up). En anden gang blev jeg præsenteret for The King's Man uger før den dukkede op på Disney+(!) i Danmark.

Jeg har såmænd også oplevet at få præsenteret noget indhold, der så ud til at være østeuropæisk. I al fald var der østeuropæisk tekst i brugergrænsefladen.

Ved nogle serier skipper appen også glædeligt hen over den episode man egentlig gerne ville se for at gå i gang med den næste.

Og så er der jo problemet med underteksterne generelt. De hopper stadig op og ned, uden at det giver mening. Flere steder er underteksterne også mangelfulde. Der mangler simpelthen tekst. Jeg mener at have sjusset mig frem til at det sker når der er tekst nok til tre linjer, men HBOmax viser konsekvent maks. to linjer.

Så jo, der er nok at tage fat på, men det er jo omsonst at kontakte kundeservice. Selv har jeg aldrig fået svar, men det er måske bedre end at få fortalt skrøner som den jake51 fik.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu