recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips TV mangler TV2 Play. Hvilken TV boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips TV mangler TV2 Play. Hvilken TV boks?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 06:02
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Erik K: Her har du i øvrigt samme melding fra en Android-fanside om lagerpladsen på Chromecast efter et par år i brug: https://9to5google.com/2022/05/06/chromecast-google-tv-two-years-later/

Det er naturligvis fint, hvis du ikke oplever det, men det er et generelt problem hos brugerne.

Som sagt har jeg ikke længere spil på min Chromecast, men lagerpladsen er stadig helt optaget og jeg får løbende notifikationer om, at jeg skal frigøre plads. Jeg har 23 apps installeret.
Jeg skriver jo heller ikke nogen steder, at den har fin lagerplads, for det har den bestemt ikke.
At påstå at det er et generelt problem, opfatter jeg som en overdrivelse, men det er selvfølgelig et problem for nogen - som f.eks. dig.
Er det tilfældet, så man jo smide flere penge og det kunne da sagtens være en appel. Jeg er ikke fan-boy på nogen måder og som jeg tidligere har skrevet, er navnet på en enhed fuldstændig ligegyldig for mig - jeg køber altid produkter, der opfylder mit behov til lavest mulige pris. I dette tilfælde kan en CC, som jeg har købt for kr. 503 incl. fragt, klare mit behov, så hvorfor i himlens navn skulle jeg smide 3-4 gange så meget for et andet produkt?

Prøv at find Google TV gruppen på Reddit. Der er mange flere eksempler. At det overhovedet tages op på en Android-fanside siger noget om problemets omfang.

I øvrigt samme problem på Nvidia Shield 2019, som også kun har 8GB (mindre når systemfiler fraregnes). Her er det dog muligt at udvide lagerpladsen vha. microSD-kort.

Apple TV koster ikke 3-4 gange så meget som Chromecast til ca. 550 kr.

Jeg tror også, at trådstarters behov kan løses med Chromecast her og nu. Jeg kan bare ikke stå inde for den i længden og jeg tror de vil finde sig nødsaget til at investere igen om nogle år. Det synes jeg er relevant, særligt for folk i den alder, som måske ikke er så komfortable med ny teknologi.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvem siger, at forældrene udelukkende skal se TV 2 Play på boksen?


Nu oplyser OP jo lige netop at hans forældre skal bruge den til til Tv2 play fordi de ikke kan bruge deres Philips til det længere
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 09:11
Jeg går ikke ud fra, at de vil sidde og skifte imellem boks og Smart TV'et afhængigt af hvilken tjeneste, de vil anvende. Både Chromeast og Apple TV erstatter jo reelt TV-platformen i TV-skærmen.

Flere apps på deres Philips Smart TV vil forsvinde i de kommende år.

At anbefale ud fra et her-og-nu princip er efter min mening ikke god rådgivning, men det må trådstarter jo vurdere ift. situationen.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg går ikke ud fra, at de vil sidde og skifte imellem boks og Smart TV'et afhængigt af hvilken tjeneste, de vil anvende. Både Chromeast og Apple TV erstatter jo reelt TV-platformen i TV-skærmen.
så kunne Shield tv jo også være en mulighed
Flere apps på deres Philips Smart TV vil forsvinde i de kommende år.

At anbefale ud fra et her-og-nu princip er efter min mening ikke god rådgivning, men det må trådstarter jo vurdere ift. situationen.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu