recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe ny receiver nu? Dumt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe ny receiver nu? Dumt?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2022 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Så længe man er opmærksom på begrænsningerne. Det var mere for at perspektivere det for nye potentielle købere her i tråden.

Grundlæggende er det jo spørgsmålet om man skal kabelføre igennem en HDMI 2.1 receiver eller kabelføre direkte til TV og så bruge eARC (mange HDMI 2.0 receivere har eARC). Som udgangspunkt er det en fordel at køre spilkonsoller direkte til TV'et, men i stigende grad også medieafspillere som f.eks. Apple TV og Nvidia Shield når der matches billedfrekvens og/eller dynamikområde (mindre ventetid). Og når receiveren kun har én HDMI 2.1 port så vil man i fremtiden måske alligevel skulle kabelføre til TV'et og så er investeringen i HDMI 2.1 receiver ikke nødvendigvis fordelagtig ift. en noget billigere HDMI 2.0 receiver.

Xbox Series X kører højest med 40 Gbps båndbredde, så der er ingen ko på isen her. Med enheder der kører 48 Gbps vil signalet ikke komme igennem, altså intet billede.

PS: Husk at HDMI er et 'mode-switching' system. Har man først slået over i f.eks. 4K120 tilstand, så varierer båndbredden i forbindelsen ikke afhængigt af, hvad der sker på skærmen, i grafikkort eller tredje. Kommer der et billede igennem først, så kommer der også et billede igennem senere – med mindre kabelet går i udu.

Kører PS5 også med 40 Gbps? 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2022 kl. 12:32
PS5 kører maksimalt 32 Gbps.

De 48 Gbps i HDMI 2.1 specifikationen er tiltænkt primært 8K-signaler eller den dag skærme overgår fra 10-bit til 12-bit farver.

Sony har jo lovet 8K på PS5 (der er endda et logo på kassen), men jeg ved ikke hvordan det i praksis tager sig ud; om de f.eks. opdaterer HDMI-controlleren til at arbejde med højere båndbredde. Måske det i stedet bliver begrænset til 8K 30Hz og så passer signalet ind under HDMI 2.1's 40 Gbps tilstand.
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2022 kl. 12:45
Rasmus: Okay, har primært købt receiver til streaming (pt Chromecast tv) og senere PS5 spil. Alt godt
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2022 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er da ikke nogen særligt elegant eller billig løsning? Den burde være gratis og blive leveret med 6 fl rødvin og en undskyldning, men den koster 1600,-! Wink


Er den i øvrigt KUN kompatibel med Marantz?

Køn er den ikke, men fedt der ligger mulighed for udvidelse! Den linkede model passer til Marantz. Der er lavet lignende til DenonThumbs Up
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2022 kl. 09:54
Det er faktisk muligt at købe Onkyo receivere igen, omend de ikke har mange eksemplarer til salg.

https://eu.onkyo.com/en-GLOBAL

Man skal logge ind for at se priser og købe. De får rigtig gode anmeldelser i US

https://www.youtube.com/results?search_query=onkyo+andrew
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2022 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Det er faktisk muligt at købe Onkyo receivere igen, omend de ikke har mange eksemplarer til salg.

https://eu.onkyo.com/en-GLOBAL

Man skal logge ind for at se priser og købe. De får rigtig gode anmeldelser i US

https://www.youtube.com/results?search_query=onkyo+andrew

Havde også håbet på køb af Onkyo RZ50, som virker lækker. Jeg vil bare ikke købe ny receiver sf konkursramt firma.

Som opfølgning har jeg kalibreret og testet min Marantz 7015 de sidste par dage, og må bare sige, at jeg er meget imponeret! Den overgår den gamle Onkyo 906, som ellers var topmodel. Det kan nok mest tilskrives bedre EQ-system? Den lyder kraftig og detaljeret, hvor lyden klæder mine B&W CM højtalere virkelig godt! Masser luft og deltaljer i stort surroundlydbilled. Fedt når man bliver glad for sit valg Clap
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2022 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:


Havde også håbet på køb af Onkyo RZ50, som virker lækker. Jeg vil bare ikke købe ny receiver sf konkursramt firma.


Så kan du roligt købe en Onkyo receiver, de har ikke været konkurs. Consum afdelingen blev solgt fra før tidligere moderselskab blev erklæret konkurs.

Se fx de første 1½ minut af denne video

https://youtu.be/we7YYB3CsGM

eller læs hele erklæringen her:

https://investors.voxxintl.com/news-releases/news-release-details/voxx-international-corporation-completes-acquisition-audiovideo
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Nevermind71 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Juni-2022
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nevermind71 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2022 kl. 17:33
Ja lyder ikke til vi gamle Onkyo fans skal frygte noget,
 ellers kan vi vel købe Pioneer som er identiske med dem nu.
 Pioneer VSX-LX305 skulle være et rigtig godt bud.

 Men alligevel står jeg lidt i stampe med mit valg :-D
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2022 kl. 19:27
Never mind Nevermind, Pioneer er bare blevet så ringe, og sammenslutningen med Onkyo har ikke hjulpet. Har haft begge, og vender aldig tilbage…
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2022 kl. 19:40
Dejligt at Onkyo består, for jeg har været virkelig glad for minClap MEN den nye Marantz ryger ikke retur. Tak for alle råd og hjælp herindeThumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu