recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG fra honeybee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG fra honeybee

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
rco133 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rco133 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2023 kl. 19:35
Hvor mange dages EPG har xmltv.host?

rco133

Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2023 kl. 17:51
jeg undres over denne tendens til de bare lukker uden det mindste info til de betalende kunder - underlig måde at skide på dem der faktisk har støttet dem
Til top
rco133 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rco133 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2023 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Oprindeligt skrevet af rco133 rco133 skrev:

Hej.

Jeg havde håbet at man kunne finde en service ala honeybee.it, hvor man bare kunne downloade en XMLTV fil hver dag. Men jeg har ikke rigtigt kunnet finde noget.

rco133


https://xmltv.host som Jonas skrev om virker lige som Honeybee.

Jeg henter dagligt en .xml fil med de kanaler i som jeg har valgt nøjagtigt som med Honeybee.

/KL

Har lige prøvet at tilmelde mig ved host.xmltv, da det stort set ikke koster noget.

Jeg er dog noget skuffet over at data ikke indeholder season og episode nummer. For eksempel TV serien Sommerdahl på TV2. Her står der bare Sommerdahl, men intet om episode nummer eller noget.

rco133

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2023 kl. 18:04
Jeg kom i tanke om jeg havde Plex kørende på en maskine (ungerne bruger Plex) hvor jeg havde hentet et plugin til TV-guiden, som har alle mine YouSee kanaler.

Så fik fluks delt den mappe, hvor den blev gemt i, og kopieret xmltv.dtd (bruger stadigvæk nrossens gamle program på min WMC).

Så havde jeg tv-guide igen (efter lige en ny kanalscan i hdhomerun og bagefter wmc)
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

Jeg kom i tanke om jeg havde Plex kørende på en maskine (ungerne bruger Plex) hvor jeg havde hentet et plugin til TV-guiden, som har alle mine YouSee kanaler.

Så fik fluks delt den mappe, hvor den blev gemt i, og kopieret xmltv.dtd (bruger stadigvæk nrossens gamle program på min WMC).

Så havde jeg tv-guide igen (efter lige en ny kanalscan i hdhomerun og bagefter wmc)


Hvor kan man finde den plugin?

/KL
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2023 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

Jeg kom i tanke om jeg havde Plex kørende på en maskine (ungerne bruger Plex) hvor jeg havde hentet et plugin til TV-guiden, som har alle mine YouSee kanaler.

Så fik fluks delt den mappe, hvor den blev gemt i, og kopieret xmltv.dtd (bruger stadigvæk nrossens gamle program på min WMC).

Så havde jeg tv-guide igen (efter lige en ny kanalscan i hdhomerun og bagefter wmc)


Hvor kan man finde den plugin?

/KL


Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2023 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af rco133 rco133 skrev:

Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Oprindeligt skrevet af rco133 rco133 skrev:

Hej.

Jeg havde håbet at man kunne finde en service ala honeybee.it, hvor man bare kunne downloade en XMLTV fil hver dag. Men jeg har ikke rigtigt kunnet finde noget.

rco133


https://xmltv.host som Jonas skrev om virker lige som Honeybee.
9
Jeg henter dagligt en .xml fil med de kanaler i som jeg har valgt nøjagtigt som med Honeybee.

/KL

Har lige prøvet at tilmelde mig ved host.xmltv, da det stort set ikke koster noget.

Jeg er dog noget skuffet over at data ikke indeholder season og episode nummer. For eksempel TV serien Sommerdahl på TV2. Her står der bare Sommerdahl, men intet om episode nummer eller noget.

rco133


Jeg har droppet xmltv.host igen da netop serie info er ret mangelfuld,
Lige nu kigger jeg på Webgrab+ (5€ /år) og de data jeg kan rippe fra allente.dk ser lovende ud og der er 6-7 dage frem i tiden :-)
F.eks. Sommerdahl på TV2 Charlie kommer fint frem med sæson/afsnit info

/KL
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2023 kl. 17:28
Hvis du kan finde ud af at få en xmltv fil fra webgrab må du gerne lave en lille guide.
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2023 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Hvis du kan finde ud af at få en xmltv fil fra webgrab må du gerne lave en lille guide.

Den er svær da jeg har brugt flere aftener på at tilrette og er ikke sikker på hvad og hvor jeg har rettet.
Men hvis du har en emailadresse kan jeg sende dig en kopi af min konfiguration som du nemt kan tilpasse dit behov.

/KL
Til top
rco133 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rco133 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2023 kl. 12:14
Hej.

Jeg savner godt nok honeybee :-)

Ved ikke hvor han fik data fra, men for det første var der mindst 10 dages data, og så var data bare bedre.

Der var god serieinfo, og programmer som f.eks. Fornel 1, indgik det i selve titlen om det var træning 1, 2, 3, kvalifikation eller hvad det var. Alle de EPG sources jeg har prøvet siden, viser bare "Formel 1, træning", og så skal man læse i selve beskrivelsen, om det er det ene eller det andet.

Jeg har prøvet EPG-Buddy, som ser ud til at hente data fra Rytec, jeg har prøvet xmltv.host, og jeg har prøvet Webgrab++. Webgrab++ understøtter Allente, TVGuide, TVtid, som jeg ved fungerer. Der er osgå filer til Yousee og viasat, men jeg synes ikke rigtigt jeg kan få dem til at fungere.

Og ja, det er ikke et ret intuitivt program. Inden man kan benytte kanal listen for hvert "site", skal man lige huske at opfriske kanal listen. Filen WebGrab++.config.xml er absolut ikke intuitiv, men det er nu lykkedes mig at få den til at lave en xml fil, som jeg kan benytte i XEpg, og få ind i DVBViewer.

Hvis du har spørgsmål til WebGrab++, så skyd løs. Så skal jeg gøre mit bedste for at svare.

En af de første ting jeg løb ind i var licensfilen "wglocal". Når man begynder at bruge perogrammet første gang, uden at have betalt, bliver der genereret en licensfil. Denne fil kan dog ikke benyttes til at dekryptere de siteini filer som er krypteret. Når man så har betalt, blev der i hvert fald i mit tilfælde, ikke automatisk genereret en ny licensfil. Jeg blev nød til at slette filen "wglocal", og næste gang jeg kørte programmet, oprettede den så en ny fil, som kan dekryptere siteini filerne.

Jeg ved heller ikke helt hvordan jeg har det med, at WebGrab++ tager penge for at levere data, som de scraper fra diverse sider. Jeg vil hellere betale til nogen, som får deres data på legal vis.

Men som sagt. Jeg savner godt nok noget af samme kvalitet som Honeybee.

rco133

Til top
jnylen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2015
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jnylen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2023 kl. 05:24
Hey,

The data comes from the tv channels themselves. I had access to all of their press websites where they provide their data. 

That’s why I lost the Turner channels back in the day. They changed the provider from themselves to TiVo and they just flat out denied anyone that isn’t Gracenote. 

The code itself is built by me from the ground in 2018ish after running nonametv for a while. 

File = email/ftp
Web = press website/api

As you can see it’s open source so feel free to start up your own XMLTV if you want. 
Owner of Honeybee.it (f.d. Epg.io)
Owner of XMLTV.se
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu