recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Loft integreret højtalere og surround ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loft integreret højtalere og surround ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2022 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Puppetmaster Puppetmaster skrev:

Helt ærligt så fungerer det altså fint.. Man kan vende sig til meget, også at dialog osv. kommer fra loftet. Det er ikke noget jeg tænker over når vi ser film.
Med højttalere i loftet behøver du vel ikke at vende dig mod lyden, da den jo kommer fra oven; spørgsmålet er så, om det er noget, trådstarter kan "vænne" sig til?

Som du er inde på, kan man vænne sig til meget, hvilket jeg også selv har erfaret.
I stuen kører jeg som regel med projektoren tændt, men nogle gange nøjes jeg med at se på mit 50" Panasonic plasma-TV, som er monteret på den ene sidevæg, hvilket resulterer i, at lyden fra mit surroundanlæg kommer fra siden, hvilket i starten føltes underligt og unaturligt, hvilket det jo også er, men i dag er det sjældent, jeg tænker over det, når jeg benytter mig af denne mulighed.

Drejer det sig om en god film, så er det trods alt rart, at lydbilledet følger, hvad der sker på skærmen, så er det jo heldigt, at projektoren er monteret i den rette position...


Redigeret af Supergris - 04-Juli-2022 kl. 16:41
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Puppetmaster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Puppetmaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2022 kl. 21:56
ja, det er svært at vide på forhånd... Jeg var godt nok også i tvivl... Men det fungerer fint for os :)
// Carsten
Til top
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrians Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2022 kl. 15:50
Hej,

Du kan sagtens lave fed biograf med højttalere kun i loftet. Eksempelvis højttalere fra ORIGIN ACOUSTICS, her kan du vinkle nogle af deres 6,5" og alle deres 3-vejs 8" og 10". Dette er et patent som de har, og derfor kan du ikke opnå samme retningsbestemt lyd med andre indbygning.


Jeg kan godt komme med et forslag til dine tegninger hvis du vil maile mig dem, og så kan jeg hjælpe dig hen til en af vores gode forhandlere i dit område, som kan hjælpe med installationen, hvis du vil det og ellers sælge dem til dig.

Jeg repræsenterer brandet her i Danmark, via min virksomhed www.imagosonas.dk

Vi har også demo faciliteter hvis du vil høre hvordan det kan lyde, vi ligger i Herlev. Min mail er bt@imagosonas.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu