recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar til IT uddannelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bærbar til IT uddannelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar til IT uddannelse
    Sendt: 27-Juni-2022 kl. 18:17
Hej folkens
Jeg er i markedet efter en ny bærbar. Jeg har aldrig haft en MacBook og familien har kun iPhones, så overvejer en sådan.
Udfordringen er dog at jeg starter på akademi uddannelse inden for IT efter sommerferien.

Kan jeg bruge en MacBook til diverse kodning og RPA i bl.a. C#, uipath, blueprism, Microsoft azurs osv osv og vil det overhovedet være optimalt eller skal jeg kigge efter en Windows pc og i så fald hvilken?

Håber I kan hjælpeSmile
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2022 kl. 11:04
Du kan køre Windows virtuelt på en Mac. Linux skulle heller ikke være noget problem. Og hvis kodesoftwaren kun findes til Windows, er det jo en mulig løsning, så I kan få et match til jeres iPhones. Om det er ideelt aner jeg dog ikke. 

Din kommende uddannelsesinstitution kan helt sikkert svare på, hvilke kravspecifikationer en studie-computer skal have. 
Til top
jhansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2022 kl. 16:09
En Lenovo Yoga 9i 14" kunne være et godt bud.

Med de nye M1 og M2 processorer kan man ikke køre Windows virtuelt på Mac - dvs. med mindre der anvendes en helt særlig udgave af Windows (Arm udgave), og det er angiveligt forbundet med store begrænsninger...
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2022 kl. 16:46
Ja så bliver det ikke en MacBook.
Vil da li kigge på den Lenovo.Smile
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2022 kl. 23:50
Når nu det er en du skal transportere dagligt (formoder jeg) ville jeg kigge efter en Thinkpad, de er bare lige 3-4 tænder bedre bygget end resten.

Redigeret af Kasper_J - 01-Juli-2022 kl. 23:50
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 394
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifibo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2022 kl. 15:02
Spørg der hvor du skal starte ?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu