recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optisk HDMI kabel forstyrrer HDMI ouput på X4300 r
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optisk HDMI kabel forstyrrer HDMI ouput på X4300 r

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optisk HDMI kabel forstyrrer HDMI ouput på X4300 r
    Sendt: 05-Juli-2022 kl. 00:10
Jeg har fået et nyt optisk HDMI kabel, Supra AOC HDMI 2.1 ultra high speed 12 m, som tilsyneladende lægger min ene HDMI output port på Denon x4300 receiver ned.

Mit nye optiske HDMI kabel (til projektoren) er koblet til Monitor 2 HDMI output på X4300 mens Monitor 1 HDMI output er koblet til mit TV. De to porte er i receiveren sat til at køre i dual mode dvs. at samme signal føres til begge output.

Men når det nye optiske HDMI kabel til projektoren er sat til Monitor 2 output'et "dræber" det signalet til TV'et. Dvs. Monitor 1 leverer ikke noget signal. Piller jeg det optiske kabel ud så kommer signalet til TV'et.

Jeg havde ingen problemer med at køre med 2 HDMI output før jeg fik det optiske kabel.

Hvad kan være galt? Trækker det aktive optiske HDMI kabel så meget strøm at det lægger den anden output port ned?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2022 kl. 09:43
Hvilken PJ? Hvilken kilde?
Tænker det nye hdmi kabel i monitor 2 vil transportere en højere opløsning end hdmi kablet i monitor 1. Og opløsningen skal sikkert være ens på de to porte.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2022 kl. 11:22
Projektoren er en Sony VW590 og TV er LG 65C8. Så samme opløsning. Iøvrigt var der ingen problemer med min gamle Panasonic projektor sammen med samme TV selvom den kun var var 1080p.

Og problemet er der uanset kilde (shield, atv, bluray)

Monitor 1 med TV virker fint når HDMI kablet til projektoren ikke er sat i. Lige såsnart det optiske hdmi kabel til projektoren sættes i virker TV/monitor 1 ikke 


Redigeret af bphhm - 05-Juli-2022 kl. 16:34
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2022 kl. 12:22
Det kan være det nye kabel er defekt.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2022 kl. 12:37
Kan ikke bidrage med en løsning, men oplever det samme på min Yamaha RX-A880 reciever. Derfor bruger jeg kun reciveren sammen med min projektor...
Frank 
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2022 kl. 15:54
Det nye optiske HDMI kabel virker fint, men påvirker som sagt Monitor 1 outputtet fra X4300. Selv når min projekter er uden strøm (afbrudt) vil Monitor 1 ikke virke.

Derfor også min teori om selve den optiske transceiver i HDMI kablet faktisk loader HDMI porten (Monitor 2) så meget at MOnitor 1 ikke fungerer.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2022 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Kan ikke bidrage med en løsning, men oplever det samme på min Yamaha RX-A880 reciever. Derfor bruger jeg kun reciveren sammen med min projektor...
Frank 

Det var underligt du har samme problem. Men jeg checkede lige din Yamaha receiver og det ser ud til at være muligt at vælge hvilket HDMI out der er aktivt via fjernbetjeningen istedet for blot at have begge aktive. Har du prøvet det?

Det var netop samme funktion jeg gerne ville have prøvet på min X4300 for at se om det gør en forskel.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2022 kl. 16:15
Har du prøvet at skifte dem (udgang 1--> 2 og vice verce)

Man kunne umiddelbart mistænke nogle nye EDID informationer var kommet i spil, selv om det er svært at forstå hvorfor de skulle være det. Men siden det nye kabel i sig selv virker og det er andre kablede forbindelser der påvirkes, så er det mere sandsynligt at det er noget i komponenterne der spiller sammen på en ny måde. Alternativet skulle være at kablet udsender støj/interferens der lægger et signal, der måske i forvejen er lige på kanten af hvad det andet kabel kan bære, ned


Redigeret af TBC1 - 05-Juli-2022 kl. 16:17
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2022 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Kan ikke bidrage med en løsning, men oplever det samme på min Yamaha RX-A880 reciever. Derfor bruger jeg kun reciveren sammen med min projektor...
Frank 

Det var underligt du har samme problem. Men jeg checkede lige din Yamaha receiver og det ser ud til at være muligt at vælge hvilket HDMI out der er aktivt via fjernbetjeningen istedet for blot at have begge aktive. Har du prøvet det?

Det var netop samme funktion jeg gerne ville have prøvet på min X4300 for at se om det gør en forskel.
Her kunne jeg feks. ikke få billede på projektor hvis ikke tv også var tændt. Jeg har, tror jeg, prøvet alt. Jeg lever med det, her bliver det stor lyd og stor lyd, tv til dokumentarfilm og lignende 😉
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2022 kl. 16:31
Jeg har prøvet at skifte rundt på kablerne uden det hjalp.

Hvis jeg deaktiverer Monitor 2 på receiveren så virker Monitor 1. Så der er helt klart noget på det optiske kabel i monitor 2 outputtet der påvirker monitor 1. 

Desværre kan jeg kun deaktivere Monitor 1/2 på en under meny i setup.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2022 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Kan ikke bidrage med en løsning, men oplever det samme på min Yamaha RX-A880 reciever. Derfor bruger jeg kun reciveren sammen med min projektor...
Frank 

Det var underligt du har samme problem. Men jeg checkede lige din Yamaha receiver og det ser ud til at være muligt at vælge hvilket HDMI out der er aktivt via fjernbetjeningen istedet for blot at have begge aktive. Har du prøvet det?

Det var netop samme funktion jeg gerne ville have prøvet på min X4300 for at se om det gør en forskel.
Her kunne jeg feks. ikke få billede på projektor hvis ikke tv også var tændt. Jeg har, tror jeg, prøvet alt. Jeg lever med det, her bliver det stor lyd og stor lyd, tv til dokumentarfilm og lignende 😉

OK, hos mig kan jeg ved at deaktivere Monitor 2 få Monitor 1 til at virke selvom det optiske kabel sidder i monitor 2. Ligeså snart jeg aktiverer begge outputs så falder monitor 1 ud.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2022 kl. 16:53
Jeg har også oplevet at der er lyd, så lukkes der for lyd og hdmi logoet blinker, så kommer der lyd, så forsvinder lyden og sådan bliver det ved...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu