recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage fra norlys Antenne signal.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage fra norlys Antenne signal.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvis der er mulighed for kabel-tv vil det gøre det hele meget lettere. Her betaler man for en pakke, og der skal hverken bruges kortlæser eller kort. Alle kanaler kan frit optages. Kun hvis man køber ekstra kanaler skal der bruges kort og kortlæser, og kun til disse kanaler. 

Flemming
Det er utroligt, så meget nyt man finder på.

Det er der nu ikke noget nyt i. Sådan har det altid været.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2022 kl. 18:46
Jeg ved ikke hvordan Boxer fungerer idag. Men da jeg havde det, var det noget slemt juks med kodede kanaler. Startede med at ha alle gratis kanalerne fra DR + gratis TV2. Efterhånden fik TV2 lige så god billedkvalitet som DR, men det var slut da TV2 blev betalingskanal og vi betalte for et kort. Signalet blev dårligere og ligeså billedkvaliteten.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2022 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Lynggaard Lynggaard skrev:

Der er et ubrugt fiber, men det er nok dyere end nuværende abonnement


Det er måske værd at undersøge?


Nu har jeg undersøgt, og det er ikke lykkedes mig at find noget der er tæt på samme pris. Mange af dem kræver at internettet også flyttes til fiber, og det er svært at finde en kombi med de rette kanaler.
Til top
Lynggaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2022 kl. 16:28
Så fik jeg svar fra norlys efter at have fået fat i en medarbejder som tilsyneladende havde styr på tingene.

* Norlys selv spærrer ikke adgangen til at optage,time-shift m.v. men de oplever flere rettighedshavere gøre det, så det vil nok kun virke i nogle tilfælde. Derfor siger de hellere at det ikke virker end folk bliver skuffet

* Der er ikke arkiv i nordlys play, og hun mente ikke det var på vej. De går mere vejen med at den slags foregår i de enkelte streaming apps som DRtv, tv2 play m.v.

Det var ikke lige svaret jeg håbede på måske jeg burde kigge bredere. Så enten
* TV eller boks med 2 tunere, finde nogle CI+ moduler, og håbe det meste kan optages
* TV eller boks med 2 tunere, finde nogle CI (ikke plus) moduler der virker så optage funktion ikke er blokeret
* Godt tv stream DRTV og TV2 play. Så er det meste dækket men mister muligheden for at tilvælge ekstra kanaler som f.eks. TV3. Hvis TV3 droppes så spares lidt penge
* TV via Fiber med tådløs boks. Umiddelbart dyere



  
Til top
Falken Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2022 kl. 09:14
Jeg har Nordlys med cam-modul og kort i tv og har tilsluttet en HD til tv'et. Så kan der "optages" en kanal fra antennesignalet samtidigt med jeg ser en anden via Nordlys-app'en på tv. Det virker ganske fint :-)

Redigeret af Falken - 15-Juli-2022 kl. 09:15
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu