recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synkronisering af billede og lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synkronisering af billede og lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rtorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synkronisering af billede og lyd
    Sendt: 14-Juli-2022 kl. 20:40
Jeg har anskaffet en Sonos Beam, som jeg har sat til mit Sony 49xe9005, som er 3-4 år gammel.
 
Jeg har det problem, at lyd og billede ikke er synkront. Der er i Sonos appen en mulighed for at justere det, ved at flytte på en skyder, indtil det er synkron. Problemet er, at det er svært at ramme det sted hvor synkroniseringen sidder i skabet. Det næste problem er, at Sonos appen jævnligt nulstiller den indstilling jeg har lavet.

Er der nogen der kan hjælpe?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2022 kl. 13:12
Hvordan er TV forbundet til soundbar?
Til top
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rtorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2022 kl. 13:46
Med HDMI til "ARC" indgangen på TV'et
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2022 kl. 14:20
Sker det med alle signalkilder / apps eller er der et mønster i det?
Til top
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rtorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2022 kl. 21:47
Jeg har ikke sat andet til end TV. Så jeg har ikke testet andet. Men det er lige meget om jeg streamer eller ser flow TV.

Så en ting er at det ikke er synkron, men hvorfor glemmer sonos hvordan jeg sætter skyderen til lydforsinkelsen?

Jeg har spurgt hos Sony support. De spiller violin og mener det måske er fordi TV’et ikke er nyeste generation og iøvrigt kan de kun garantere deres egen soundbar.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 07:54
Jeg ved ikke, hvorfor Sonos glemmer indstillingen, men problemet med mismatch mellem lyd og billede skyldes sandsynligvis, at TV'et udsender lyden som bitstream til dekodning på soundbar. Dermed "brydes" kæden for video/lydsynkronisering idet videodekodning sker på TV'et og lyddekodning sker på soundbar.

Jeg kan ikke huske de præcise menuer på Sony XE90, men du kan prøve at sætte TV'et til PCM output – dog vil du så være begrænset til stereo-lydspor pga. HDMI ARC (ikke eARC) i TV'et: Display & Sound -> Audio output -> Digital audio out -> PCM.

Tjek også indstillingen for Pass through på dit TV: Display & Sound -> Audio output -> Pass through mode -> Auto
Til top
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rtorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 09:19
Tak for det. Jeg prøver i aften.

Mht begrænsning til stereo-lydspor, så er det vel ikke et problem hos mig, da vi ikke benytter andre højttalere og heller ikke har planer om surround?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 10:46
Begrænsningen til stereo-lyd tror jeg ikke betyder det store, nej. Sonos Beam har vist nok mulighed for at arbejde med Dolby Digital 5.1 lyd og lave en eller anden nedkonvertering, men det er jo begrænset hvad den kan få ud af det qua dens stereo-opbygning.

Redigeret af Rasmus Larsen - 18-Juli-2022 kl. 10:47
Til top
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rtorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2022 kl. 17:17
Hej Rasmus
Det var løsningen. Nu kører det😀 Mange tak for hjælpen.
René
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2022 kl. 05:48
Super Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu