recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kanalrundfart på DAB og FM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kanalrundfart på DAB og FM

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Det bedste ved DAB/DAB+ er vel næsten, hvis man bor inden for modtageområdet, Always Elvis Radio fra "Randers, Denmark". Den station lærte jeg først at kende i 2020, da jeg købte ny bil med DAB+, men det blev hurtigt den foretrukne station...

Classic Rock er altså også bare GU'E.!!!
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 14:52
Nu er der så noget, jeg ikke lige forstår... Jeg troede, signalet på DAB, fra Radio ABC kom ind et eller andet sted fra Østjylland. Men, når jeg bruger infoen på radioen, så står der:

222,064 MHz Viborg - Skive.

Hvordan hænger det sammen? Viborg og Skive er da ikke en del af Østjylland? Der sendes ingen reklamer for de to byområder. Disse er kun for Østjylland.

TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

...
Classic Rock er altså også bare GU'E.!!!
Classic Rock er langhåret tæppebankermusik, så det gider vi ikke.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

...
Classic Rock er altså også bare GU'E.!!!
Classic Rock er langhåret tæppebankermusik, så det gider vi ikke.

LOLLOLLOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

...
Classic Rock er altså også bare GU'E.!!!
Classic Rock er langhåret tæppebankermusik, så det gider vi ikke.

Jeg vil nu nok sige, at jeg havde langhåret musik inde sidste år, på FM, på anlægget i stuen - Classic FM, fra England. De spillede.... Klassisk musik. Er det langhåret? Var Mozart måske ikke langhåret?

Det var helt tilfældigt, jeg fandt den. Radio ABC var suset væk fra, hvor jeg plejer at høre den - ville så finde den på en anden frekvens - hvilket jeg gjorde, men kom forbi et sted, hvor jeg kunne høre nogle reklamer - PÅ ENGELSK! Nåh, men jeg måtte lige tilbage og høre, hvad det var for en kanal... Jeg havde den en hel weekend. I stereo, og med RDS, og det hele.


Redigeret af mnielsen - 27-Juli-2022 kl. 18:17
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

...
Var Mozart måske ikke langhåret?
...
Jo da
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 23:04
Og jeg kan se, at Radio ABC kommer langt omkring på DAB: http://www.wohnort.org/dab/denmark.html 

De glemmer bare at opdatere deres hjemmeside. Der står kun én DAB-frekvens...

My Rock spiller også go' Langhåret musik.... MEN deres værter er lidt trælse at høre på.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Usukjelds Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2014
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Usukjelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2022 kl. 11:02
Min fætter fra Hanstholm var så glad for at lytte til country på sin DAB-radio, men synes virkelig dækningen var dårlig, fordi den altid forsvandt bare han kørte et stykke ned syd på. Jeg måtte så fortælle ham, at den ikke blev sendt fra Danmark, men i stedet fra Norge. Det hjalp lidt på opfattelsen af DAB-dækningen generelt :)

Måske du også kan fange de norske DAB-stationer  i Aars eller hvis du bevæger dig lidt nordvest på. Deres DAB-net er dimensioneret til at række 50 km ud i vandet, hvilket er lidt nemmere i Norge end i Danmark, når det største stræk af ens kyst har meget langt til nærmeste naboland :)
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508
Scandyna 5.1 setup
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2022 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Usukjelds Usukjelds skrev:

Min fætter fra Hanstholm var så glad for at lytte til country på sin DAB-radio, men synes virkelig dækningen var dårlig, fordi den altid forsvandt bare han kørte et stykke ned syd på. Jeg måtte så fortælle ham, at den ikke blev sendt fra Danmark, men i stedet fra Norge. Det hjalp lidt på opfattelsen af DAB-dækningen generelt :)

Måske du også kan fange de norske DAB-stationer  i Aars eller hvis du bevæger dig lidt nordvest på. Deres DAB-net er dimensioneret til at række 50 km ud i vandet, hvilket er lidt nemmere i Norge end i Danmark, når det største stræk af ens kyst har meget langt til nærmeste naboland :)

Det var jo en af de sjove fortællinger, vil jeg da sige!LOL 

Han burde vel kunne høre, at der blev snakket norsk? Reklamer, og anden snak.

Indtil videre, er det kunden tyske NDR, jeg har haft fat i... Men for at få norsk ind, må jeg nok lige have placeret radioen i et vindue i stuen - den har kun en teleskopantenne, og der kan ikke tilsluttes nogen ekstern antenne... Men det bliver nok vanskeligt. Inde i en by, med flere høje bygninger, osv... Og den danske MUX3 fra Nordjylland vil ikke rigtigt gå igennem her.


Redigeret af mnielsen - 28-Juli-2022 kl. 12:15
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu