recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af nyt tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af nyt tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bremski Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2022
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bremski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af nyt tv
    Sendt: 24-Juli-2022 kl. 19:22
Hej,

Mit elskede Panasonic Vieira(10 år gammelt)er stået af. Pis. Jeg skal derfor have et nyt, men jeg har en stor bekymring: Jeg er egentlig ikke særlig vild med “hyper realistiske” billed som er på de nyeste tv. Men vil selvfølgelig gerne have et nyt og moderne tv’s bekvemmeligheder, som også spiller fint sammen med mit Apple TV.
Hvor er et godt sted at starte?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2022 kl. 08:30
OLED tv….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2022 kl. 08:48
Hvad er dit budget? Hvis du kommer fra et Panasonic plasma-TV, så synes jeg som udgangspunkt, at OLED TV er vejen frem for dig.

Mange af modellerne har en Film-tilstand som er tro mod indholdet - dvs. ingen ekstra billedbehandling til at ændre skarphed, bevægelse osv.
Til top
Bremski Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2022
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bremski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2022 kl. 08:59
Tak begge to. Kigger oled. Budget 6-8000
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2022 kl. 09:16
Hvis du har været glad for Panasonic er det så ikke bare Panasonic JZ1000 OLED, du skal have?


65" udgaven er ikke på tilbud pt. men har løbende været solgt til 8.500 kroner.

Panasonics Smart TV-del er ikke så udbygget, men når du alligevel bruger Apple TV, så synes jeg det er et super match. Hvis du kører alt via streaming så kan Apple TV's fjernbetjening bruges i stedet for TV'ets.
Til top
Bremski Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2022
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bremski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2022 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvis du har været glad for Panasonic er det så ikke bare Panasonic JZ1000 OLED, du skal have?


65" udgaven er ikke på tilbud pt. men har løbende været solgt til 8.500 kroner.

Panasonics Smart TV-del er ikke så udbygget, men når du alligevel bruger Apple TV, så synes jeg det er et super match. Hvis du kører alt via streaming så kan Apple TV's fjernbetjening bruges i stedet for TV'ets.

Fedt. Det kigger jeg på
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2022 kl. 09:56
Du kan læse en dybdegående test af storebroderen JZ1500 her: https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1639731948

Forskellen på JZ1500 og JZ1000 er, at JZ1500 har et lidt mere lysstærkt OLED-panel. Ellers er de stort set ens.
Til top
Bremski Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2022
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bremski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2022 kl. 19:20
Jeg spørger som en fuldstændig novice: 4K, ultra hd, høj opløsning osv. hvad fan… er forskellen og hvad er vigtigst at kigge på:..?
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2022 kl. 23:03
Ikke noget du skal tænke over, da det praktisk taget er umuligt  at anskaffe sig et TV, der ikke er mindst 4K, som dækker over alle de begreber, du nævner.
I stedet for at bekymre sig om specs., så lyt i stedet efter, hvad der bliver anbefalet...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu