recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airplay til Samsung tv virker ikke i fullscreen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airplay til Samsung tv virker ikke i fullscreen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Larsp11224 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2019
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsp11224 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airplay til Samsung tv virker ikke i fullscreen
    Sendt: 30-Juli-2022 kl. 20:45
Mine forældre har dette problem når de vil se serier fra drtv på et samsung tv:


Som workaround bruger de en ipad i mirroring via airplay.

Problemet er at det kun virker fra en browser på dr.dk i windowed mode. Så snart de skifter til fullscreen eller bruger drtv app'en på ipad afbrydes airplay-forbindelsen.

Så de er nødt til at se videoen med browserens adressebjælke synlig på tv'et.

Er der nogen der ved hvorfor airplay afbrydes så snart man bruger fullscreen? Og hvad der kan gøres ved det?
Til top
Larsp11224 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2019
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsp11224 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2022 kl. 20:50
Vi fandt en bedre metode. Yousee boksens Menu->Serier havde den serie vi ville se.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Larsp11224 Larsp11224 skrev:

Problemet er at det kun virker fra en browser på dr.dk i windowed mode. Så snart de skifter til fullscreen eller bruger drtv app'en på ipad afbrydes airplay-forbindelsen.

Så de er nødt til at se videoen med browserens adressebjælke synlig på tv'et.

Er der nogen der ved hvorfor airplay afbrydes så snart man bruger fullscreen? Og hvad der kan gøres ved det?

Hent DRTV appen til iPad og brug "rigtig" AirPlay, altså ikke AirPlay skærmspejling.
Til top
Larsp11224 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2019
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsp11224 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 11:23
"eller bruger drtv app'en på ipad afbrydes airplay-forbindelsen."

Som jeg skrev virker drtv app'en heller ikke.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 12:02
Det er spøjst. Det burde virke – og virker da også lige nu når jeg prøver her med AirPlay fra min iPhone til Apple TV.
Til top
Larsp11224 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2019
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsp11224 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2022 kl. 17:59
Måske er det kun de serier der i forvejen giver fejlen på Samsung tv. Jeg har ikke mulighed for at teste mere lige nu.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2022 kl. 08:32
Hvis du kan nævne et eksempel på en titel på DRTV, så tjekker jeg gerne i min ende.
Til top
PoulOtto Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2022
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PoulOtto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2022 kl. 10:37
Jeg har samme problem på B&O Contour. Jeg bliver afvist pga. rettigheder i appen. Dernæst forsøger jeg at starte DRTV appen på iPad. Når jeg laver AirPlay overførsel, så fryser den efter 1-2 sec. 

Jeg har lige forsøgt med serien The Responder. 

Hvis jeg bruger browseren (Safari eller Chrome) kan jeg bruge screen mirror men ikke i full screen mode. 

Jeg har en formodning om at DR ikke understøtter AirPlay - selv om jeg er sikker på at jeg har set nogle udsendelser via AirPlay fra appen (jeg kan dog ikke understøtte dette med et eksempel nu :-( )
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2022 kl. 10:49
DRTV understøtter officielt AirPlay: https://www.dr.dk/om-dr/nyheder/dr-aabner-ny-version-af-sit-streamingtilbud

Så det må være et problem med indbygget AirPlay i Smart TV. Jeg sidder foran Apple TV 4K boksen lige nu, hvor DRTV virker fint med AirPlay i min test.


Redigeret af Rasmus Larsen - 28-December-2022 kl. 10:50
Til top
PoulOtto Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2022
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PoulOtto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2022 kl. 11:40
Du har ret. DRTV appen fungerer med AirPlay til AppleTV. 

Jeg har også lige forsøgt med AirPlay via ViaPlay appen på iPad til mit B&O Contour (som jo har et LG panel). Det fungerer perfekt. Derfor er jeg stadig i tvivl om det er TV eller DRTV appen, der er problemet. 
Til top
PoulOtto Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2022
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PoulOtto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2022 kl. 20:43
Nu har jeg haft fat i DR ad flere omgange. DR hævder, at DRTV appen (IOS) ikke understøtter AirPlay. Den har gjort det. Hvis det stadig fungerer, så er man heldig. 
På trods af at DRTV live (via fx Safari) også viser AirPlay ikon, så understøttes det ikke. 

Jeg har også haft fat i B&O, da årsagen til rettigheds problemerne jf. DR er relateret til DRM issues. B&O har, efter det oplyste, gjort LG opmærksom på dette. Det vides ikke om LG har tænkt sig at rette fejlen. 

Så der er 2 muligheder tilbage:
- tilslutte et Apple TV, eller
- ChromeCast
Så er det muligt at se DR udsendelserne via DRTV appen på LG - formentlig også andre tv mærker. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2022 kl. 05:12
Poul Otto: 
Det lyder som om, at du har fået to røverhistorier.

DRTV appen understøtter helt afgjort AirPlay og har det officielle ikon, som fremkommer i apps, når de har indbygget API'en.

Fejlen med at afspille noget indhold på DRTV HbbTV (som "appen" på bl.a. B&O, LG og Samsung TV peger på) skyldes en begrænsning i HbbTV-versionen, som DRTV anvender. Det er ikke TV-producenternes skyld eller ansvar. Det kan alene rettes af DRTV ved at bruge en nyere HbbTV-version.



Når det er sagt så vil jeg helt afgjort anbefale dig at overveje Apple TV 4K. Det løser ikke bare dit problem her, men giver også en meget bedre brugeroplevelse på andre områder. TV'ets fjernbetjening kan styre Apple TV brugerfladen.


Redigeret af Rasmus Larsen - 30-December-2022 kl. 05:55
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu