recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kulkælderen i Fiskbæk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kulkælderen i Fiskbæk

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 08:43
Flot arbejde, jeg fik helt ondt i ryggen af alt det jord i har båret op! Du har virkelig ønsket dig den hjemmebif.

Undrer mig dog lidt over at der i 512 kvm boligareal ikke kunne findes 30 kvm der lidt lettere kunne indrettes til formålet Big smile


Til top
rmerrild Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juni-2022
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rmerrild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2022 kl. 00:12
Kan godt de hvad du mener. Dog er alt i brug.
Jeg kunne naturligvis vælge at inddrage noget af gildesalen. Som bliver brugt til festrum, opbevaring af barnevogne, bar område mm. Det ville dog ikke falde i god jord ved min hustru.
Jeg ønskede mig et dedikeret rum, som ikke skulle tage hensyn til andet.
Tidligere ejer havde tænkt sig, at indrette værkstedet til en 12-personers bio… dog har jeg også en kærlighed for biler, så har behov for værksted med lift 😁
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2022 kl. 10:18
Luxus problem Unhappy
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
rmerrild Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juni-2022
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rmerrild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2022 kl. 21:56
Halløj derude. Længe siden.

Lige en lille opdatering herfra.

Siden sidst er vinkælderen blevet semi færdig. Og når jeg siger "semi" så er det i en tilstand hvor den er brugbar og tålelig, mens andre projekter gøres færdig :)

Biografen er ligeledes i brug flere gange om ugen. Og der er kommet trappe op så resten af familien kan bruge den også.

Først vinkælderen.

Væggene skulle pudses færdigt ligesom i biografen. Vinkælderen er ikke opvarmet, derfor blev den kun isoleret med 30mm plader. Samme fremgangs metode som før.

Der blev lagt gulvklinker, 30x60. Med klik system. Hold nu op det var nemt!

Jeg valgte en mørk grå fuge, dog blev det ikke helt som planlagt, idet jeg benyttede for meget vand til, at vaske med. Så nogle steder er det lidt udvasket desværre.

Farve valget til væggene blev okker farve. Synes det passer godt ind i vinkælder stilen.



Svigerfar og jeg fik sat vinreolen op. Det var mere held end forstand, at hjørne modulet kunne gå ned i kælderen. Der var lige præcis 1½cm at gøre med, hvis den blev vinklet korrekt LOL


En velfortjent pilsner til det hårdt arbejdende folk Clap


Trappe sektionen til kælderen.
Idet jeg var rimelig presset på plads vidste jeg at trappen ville blive lidt stejl. Det gør umiddelbart ikke det store, så længe man ved det når man går på den. 
Efter flere udmålinger og tegninger, sprang vi ud i det.
Højde trappe: 250cm
Halvsvings tappe udførelse med rapo. (Dette var pga. det var for kompliceret at lave en der svinger i trinene.

Trappen er udført i vanger lavet af spærtræ(gran) for at have noget der ikke vrider sig for meget. (samt ikke koster for møj) :)
Trin er egetræs hylder i 40mm købt på auktion til billige penge.
Vi lavede først rapo, derefter den øverste sektion. 
Det gik rimelig smertefrit, og tog omkring 6timer 2-mand.

Samling af vanger og trin





Testet for første gang Clap


Så nuværende resultat :)




















Redigeret af rmerrild - 06-December-2022 kl. 21:59
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu