recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smarte Radiator termostater?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smarte Radiator termostater?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 09:29
Danfoss eco bluetooth de køer på 3 år super hos os.....
Tag også 3 grader af radiator om natten og lidt i fagtimer hvor vi ikke er hjemme..... men ved ikke hvor meget man sparer.
Kan man få en eco 2 til gulvarme også som jeg kun har i stuen?

Kan mer inverstering i danfoss ally med wifi med fælles styring virkelig betale sig? - hvad siger dem der har dem?
eco 2 kan jo også fælles styres på en app/ hver for sig!


Redigeret af tyros1 - 12-Oktober-2022 kl. 09:31
Til top
KevinChr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinChr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 10:16
Ally har flere fordele over Eco 2, fx kan du bruge Google Assistent og du kan justere temperaturen via nettet - dvs. du behøver ikke være i nærheden af termostaten. 
Ally kan også bruge ekstern temperaturføler mv.

Men hvis du har Eco 2 i forvejen er der nok ikke noget at spare på varmeregningen ved at skifte. 
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2022 kl. 20:01
Overvejer Danfoss Eco Termostater.
Er der nogen der kan fortælle mig om Danfoss Eco og Danfoss ally kan arbejde sammen? Jeg vil bruge Eco termostater i de enkelte rum. Dog er problemet i stuen at termostaten ved den ene radiator er bag et gardin og kræver en rumføler og kan forstå at kun Ally termostaten kan køre med rumføler. Den ene termostat i stuen skal således benytte Ally termostaten og den anden Eco termostaten, vil det give problemer med temperaturen i rummet??

Appen til termostaterne Eco og Ally er det i øvrigt ikke den samme blot kan der bruge udvidet funktionalitet via wifi og zigbee.

/Erik
Til top
KevinChr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinChr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 10:59
Danfoss Eco og Ally kan ikke arbejde sammen og bruger hver sin app. 
De to termostater ligner hinanden til forveksling, men bruger hhv. ZigBee og Bluetooth. 

Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 15:43
[QUOTE=KevinChr]Danfoss Eco og Ally kan ikke arbejde sammen og bruger hver sin app. 
De to termostater ligner hinanden til forveksling, men bruger hhv. ZigBee og Bluetooth. 

Tak for svar Kevin. 

Det var en skam da det ville have været en noget billigere løsning. Forstår slet ikke der kan fås en simpel løsning med en føler til Eco termostaten.
/Erik
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 14:29
Hej.
 Blander mig lige her i debatten om termostater.
Vi har nogle ældre Danfoss termostater og når man afmonterer dem er der en omløber med tal fra 1-7 og endelig et N. Kan nogen fortælle mig hvad den skal stå på for bedste varme i radiatoren.
     carsten
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2022 kl. 08:21
Hvad er bedst varme?

1-7 er hvor stort gennemløb du vil tillade (for at sikre afkølingen af vandet) - N er helt åbent. N giver nok mest varme hurtigst, men også ringeste afkøling.


Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2022 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Hej.
 Blander mig lige her i debatten om termostater.
Vi har nogle ældre Danfoss termostater og når man afmonterer dem er der en omløber med tal fra 1-7 og endelig et N. Kan nogen fortælle mig hvad den skal stå på for bedste varme i radiatoren.
     carsten

Fra side 3 i debatten:
Ventil med flow begrænser.

Spørgsmål om indstilling af flow begrænser


Svaret afhænger altså af rørets diameter samt rummets størrelse primært. 
Stiller du den for højt så vil radiatoren sende for meget overskudsvarme retur. 
Du bør ikke stille den under 2. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2022 kl. 14:37
Tak for svarerne, jeg prøver mig lidt frem.
     carsten
Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér power Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2022 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Hvad er bedst varme?

1-7 er hvor stort gennemløb du vil tillade (for at sikre afkølingen af vandet) - N er helt åbent. N giver nok mest varme hurtigst, men også ringeste afkøling.


Det er rigtig. Hvad du skriver. 
Du kan hente Danfoss installer app hor du indtaster mål på radiator. Så kan den sige hvad den gældende radiator skal stå på. 


Redigeret af power - 23-Oktober-2022 kl. 08:18
Jbl Array Cinema
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu