recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dreambox og allenet????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dreambox og allenet????

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bhaldborg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2012
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhaldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: dreambox og allenet????
    Sendt: 08-August-2022 kl. 17:29
https://www.tektronic.dk/da/digitalmodtager-dvb-ss2-parabol-tv/2147-digitalmodtager-dvb-s-s2-parabol-tv-dreambox-dm920-uhd-2x-dvb-s2-fbc-dual-tuner-til-hd-parabol-tv-4044845099887.html


vil dreambox virker med allenet

skal også kunne optager fra allenet??

DVB-S2


Redigeret af bhaldborg - 08-August-2022 kl. 17:30
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2022 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af bhaldborg bhaldborg skrev:

vil dreambox virker med allenet

skal også kunne optager fra allenet??

DVB-S2

Hej.

Jeg ved ikke om du skulle mene Allente?

Jeg kan ikke huske, at jeg skulle have læst at Dreambox skulle virke med Allente.

Her er et link til Alentes godkendte TV digitalkortlæsere:


Listen indeholder kun TV og ingen bokse, så jeg tror ikke mulighederne for at den skulle virke på en Dreambox er store.

Hilsen Carsten.

Til top
bhaldborg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2012
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhaldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2022 kl. 20:16
vil bare gerne vide om dreambox dm920 vil kunne virker med allente digitalkort med CI+ kort

linket til tektronic.dk hvor man købe dreambox dm920


Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature
Til top
N1ck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N1ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2022 kl. 10:19
Jeg har desværre ikke direkte erfaring med dreambox, men jeg har gode erfaringer med en vu+ solo 4k, som også har fbc tunere, med openvix image på et canal Digital kort uden Cam modul. Her kan jeg uden problemer se og optage op mod 16 kanaler samtidig via oscam dekryptering indbygget i openvix. Jeg har for nyligt købt en Allente Cam modul for at kunne Viasat kanalerne der stiller krav til Cam modul, men har ikke haft tid til at prøve det endnu. Men som jeg kan forstå så vil Cam modulet begrænse antallet af samtidige kanaler til det som det er sat til, ofte 2 samtidige kanaler.
Men som sagt har ikke nået at prøve det endnu.
Til top
bhaldborg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2012
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhaldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2022 kl. 11:14
har selv en vu+ duo 4k se

prøvet at køre openvix 

kan kun optager to programmer ad gangen 

prøvet noget nyt den hedder purE2

Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature
Til top
N1ck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N1ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2022 kl. 12:17
Nu ved jeg ikke hvilket LNB hoved du har på din antenne, men fbc tunerne kan kun modtage mere end to kanaler hvis de er parret med en SatCR lnb, der kan levere data til de mange tunere.

Ser interessant ud med purE2 kunne være jeg skulle nærstudere det også.
Til top
bhaldborg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2012
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhaldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2022 kl. 13:09
min duo4k SE er på værksted 

venter på at for den bytte til en ny 

skal ha skifte min LNB men?????

har fundet ud af der er en fejl openvix at man kun kan optagere to programmer

det har læst det på deres openvix forum vist nok




Redigeret af bhaldborg - 27-November-2022 kl. 16:01
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu