recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke lydindstillinger for Mi Box S -> Sonos Beam
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke lydindstillinger for Mi Box S -> Sonos Beam

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke lydindstillinger for Mi Box S -> Sonos Beam
    Sendt: 17-August-2022 kl. 13:46
Hej

Jeg har et setup med en Mi Box S -> Samsung KS7005 fra 2016 -> Sonos Beam (Gen. 1).
Mi Box er koblet til tv'et via HDMI og tv'et er koblet til Sonos Beam via HDMI ARC.

Pt. har jeg PCM 2.0 lyd, men jeg kan ikke finde ud af om jeg burde være i stand til at få noget bedre, hvilket er hvor jeg håber at I kan hjælpe. 
Jeg har fået den opfattelse at Bitstream ville være bedre end PCM, men når jeg vælger Bitstream på tv'et er der ingen lyd. Måske fordi jeg ikke vælger den rigtige indstilling på Mi Box S.

Mi Box S tillader mig at vælge mellem 1) PCM, 2) S/PDIF, 3) "Automatisk" eller 4) "Manuelt", hvorunder jeg kan aktivere flere af /alle disse formater; Dolby Digital, Doby Digital Plus, DTS og AAC.

TV'et tillader mig at vælge mellem; PCM eller Bitstream.

Er Bitstream bedre end PCM, når lyden går til en Sonos Beam?
Og i så fald; er der en "rigtig" indstilling jeg kan foretage, for at få Bitstream til at virke?


Det er jo et gammelt tv, så jeg kunne i princippet ændre lyden til at gå udenom tv'et; direkte fra den optiske udgang på Mi Box S til HDMI indgangen på Sonos Beam. Der følger en HDMI -> optisk adapter med Sonos Beam. 
Er der noget at opnå ved dette setup, fremfor HDMI ARC?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu