recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDR (HDR+10) fra Prime Video er skidt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDR (HDR+10) fra Prime Video er skidt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDR (HDR+10) fra Prime Video er skidt
    Sendt: 23-September-2022 kl. 20:18
Mit Philips står normalt med et flot billede på alle streamingtjenester, bortset fra når jeg ser TV i HDR/HDR+/HDR10
og hvad det ellers hedder.
Billedet bliver mørkere, og farverne bliver mere fesne at se på. Er det mit TV, Prime video eller formatet der ikke er godt?
Ser pt Bosch på Prime i HDR10
Steen
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2022 kl. 09:38
Hvilken Philips model? Og kører HDMI-signalet eventuelt igennem en receiver/soundbar før det når TV'et?

Meget fesne farver ved HDR-afspilning plejer at indikere, at der et sted i signalkæden skæres information fra, så HDR-video opfattes forkert af TV'et.

Omvendt har HDR-versioner af film og serier dog en tendens til at være lidt mørkere i almindelighed.

Hvis du har adgang, sker det samme så hos Apple TV+, Netflix, Disney+, HBO Max eller andre tjenester med HDR-indhold?
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2022 kl. 17:52
Philips 50PUS8804/12.
Ingen soundbar eller lign (streamer via intern app).
Jeg har ikke observeret lignende triste billede fra andre tjenester
Steen
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2022 kl. 06:39
Hvis det er med intern app, så burde der ikke være fejlkilder, der kan forårsage fejl i signalkæden.

I og med, at det er et PUS8804 LCD TV, så tror jeg dog forklaringen ligger der. Skærmen har ikke hardwaren til at fremvise HDR, så når et HDR-signal kommer, skal det forsøge at kompensere. Mit råd vil være at slå HDR-funktion fra, så skærmen i stedet tager SDR-versionen fra streamingtjenesterne. Jeg er dog usikker på, om det er muligt i de interne apps hos Philips (prøv at tjek TV-menuerne). Det er muligt med eksterne afspillere.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2022 kl. 15:14
Tak for opklaringen.
Nu ved jeg da hvad problemet er, så tak for info
Steen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu