recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der nogle som kan hjælpe mig med køb af ny pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der nogle som kan hjælpe mig med køb af ny pc

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2022 kl. 10:05
Jeg er blevet anbefalet den her hvis jeg skulle prøve AMD igen, den jeg har nu er med AMD


Hvad tænker i ? og er der noget i ville rette hvis jeg skulle ha AMD igen eller vil i slet ikke anbefale AMD ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2022 kl. 10:18
Hvorfor bygge selv, med ældre komponenter til en dyrere pris og med mindre performance, end hvis du køber denne færdige med i5 processor:

Det kabinet du har fundet kan ikke bruges med et blu-ray drev, det kan du opgradere ovenstående til, ved at købe Corsair VG-100R Silent kabinettet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2022 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Ok tak, kender ikke mac. Har du et link til den ? får kun et foto frem.


Det er nemt at føre informationerne fra din gl. pc
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2022 kl. 12:39
ok tak, det kikker jeg på.

Jeg syntes bare jeg har været meget uheldig med alle de færdig bygget fra store firmaer som jeg har haft. Som bla. HP osv.

Jeg hører fra andre og har læst at det skulle være billigere og bedre at bygge selv. Tager de fejl på dette link eller er der noget jeg har misforstået ? https://gaming-basen.dk/byg-selv-gamer-pc-for-under-3000-kroner/

Den jeg har nu er blevet bygget ude i byen for mig og det er den bedste pc jeg har haft indtil videre.


Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2022 kl. 12:41
ok tak jeg ser på det, men hælder nok mest igen til en som bliver bygget ude i byen til mig. Men så længe det ikke er et mærke jeg ikke har prøvet før så vil jeg da se lidt nærmere på det, tak Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2022 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Jeg hører fra andre og har læst at det skulle være billigere og bedre at bygge selv. Tager de fejl på dette link eller er der noget jeg har misforstået ? https://gaming-basen.dk/byg-selv-gamer-pc-for-under-3000-kroner/

Den artikel giver jeg ikke en skid for….
Men de andre du hører det fra, kan de ikke råde dig?



Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Den jeg har nu er blevet bygget ude i byen for mig og det er den bedste pc jeg har haft indtil videre.

Hvad med at kontakte sælgeren og bed dem om at bygge en til dig i den prisramme du har, når nu du er så glad for den?


Klaus (på Medion stationære nummer 3)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2022 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Men så længe det ikke er et mærke jeg ikke har prøvet før så vil jeg da se lidt nærmere på det, tak Smile

Erfaringer med mærker du har haft uheldige oplevelser med for 15-20 år siden, kan du ikke bruge til noget i dag.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2022 kl. 23:12
Vil lige anbefale MM Vision (som to andre også foreslår, begge deres forslag er gode).  Jeg har været med til at bestille ca. 10 maskiner hos MM Vision og de laver bare gode systemer.  Og de er Windows 11 klar, så vidt jeg kan se af deres hjemmeside.

Dog vil jeg lige at postvæsenet (PostNord og GLS) simpelthen elsker at totalsmadre folks maskiner undervejs, så hvis du har en mulighed for at selv hente PC'en, så er det klart at foretrække.  Men det er selvfølgeligt ikke alle der får smadrede systemer, jeg har bare oplevet det et par gange for meget.

Et trick med MM Vision er, at afbestille Windows og så ind og købe den langt billigere på https://productkeys.dk og så selv installere Windows.  Så sparer du kr. 500+ på den konto.

MM Vision bygger altid systemer som kører på de generelle drivere (NVIDIA, Intel, AMD, etc.), så det er aldrig et problem, at få drivere til dem.  Min forrige MM Vision maskine kørte i 6 år indtil jeg solgte den og opgraderede den.  Den kører stadigvæk på 8. år eller sådan noget hos køber :-)
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2023 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Men så længe det ikke er et mærke jeg ikke har prøvet før så vil jeg da se lidt nærmere på det, tak Smile

Erfaringer med mærker du har haft uheldige oplevelser med for 15-20 år siden, kan du ikke bruge til noget i dag.


Jeg syntes egentlig mange af mine udfordringer med mærkevare PC'ere er de samme i dag som dengang. Man køber en total løsning som ikke kan opgraderes. Det er fint til mange kontor PC'ere, men det duer ikke på min gaming maskine herhjemme som løbende får skiftet dele. 

I mærkevare PC'en får man ofte en propriotære udformning af motherboard, kabinet, køleløsninger, strømforsyninger m.m. Ønsker man sig f.eks. efter et par år et nyt grafik kort, så oplever man måske at strømforsyningen er for svag. Denne er så bygget til kabinetet og er stort set umuligt at få skiftet. Sådan er det bare hele vejen igennem. 

Jeg ville til enhver tid gå efter et selvbyg eller lade et firma som mm-vision bygge en til mig af standard komponenter hvis jeg var usikker på hvordan man sammensatte og samlede PC'ere. 

Mvh,

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2023 kl. 17:45
Tak for dit svar. Købte ny pc i sidste uge. Det endte, med at jeg denne gang fik bygget en ny pc hos føniks computer. Jeg kunne desværre ikke få de dele jeg ville ha i den hos komplett og med de dele som kom tættest på der blev det hele 3000 kr dyre.

Den første jeg talte med hos føniks sagde jeg ikke kunne vælge kabinet til blu-ray drev og et indbygget blu-ray drev. Så fandt jeg præcis de dele jeg ville ha hos en anden forhandler, men der bygget de den vidst i england og sendte den til danmark og det gad jeg ikke hvis der var noget galt med den.

Men jeg søgte så på det kabinet og blu-ray drev som jeg gerne villa ha hos føniks computer og fandt ud af at de forhandlet begge dele men jeg kunne bare ikke få dem bygget ind i en ny pc hos dem. Så ringet jeg en uge senere til føniks computer og talte med en anden medarbejder og med ham kunne det hele lade sig gøre. Han tilføjet bare delene for sig selv og at det ville tage nogle flere dage da de 2 dele var skaffe varer fra fjernlager. Men jeg fik den 3 dage før den lovede lev. tid så det var helt fint.

Så bare fordi en medarbejder siger nej så kan jeg kun anbefale at ringe igen og tale med en anden medarbejder da åbenbart ikke alle halt har styr på hvad de kan og ikke kan.

Dog er jeg langt fra tilfreds med windows 11, der er for mange dårlige ændringer især ændringer jeg bruger hver dag som jeg ikke bryder mig om. Jeg har til vane at klikke uden at læse da jeg ved hvor tingene er og ofte klikker jeg forkert nu da de er flyttet og så bryder jeg mig ikke om at proceslinjen er lavet om så man ikke kan ha mapper åben hver for sig med navn syndig på hver mappe. Nu er det hele samlet i et mappe icon på proceslinjen.

Alle sammen tak for jeres tip og hjæp.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2023 kl. 20:45
Du skal nok bruge lidt tid til at sætte dig ind i Windows 11. Det burde kunne mindst det samme som Windows 10, også m.h.t. proceslinien.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu