recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Downloadet indhold op på større skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Downloadet indhold op på større skærm

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Downloadet indhold op på større skærm
    Sendt: 10-Oktober-2022 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Virker det heller ikke at caste skærmen?

Nope, ikke med downloadet indhold
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2022 kl. 14:42
Virker det heller ikke at caste skærmen?
miri
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2022 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Så vidt jeg kan læse mig frem til, så kan man ikke afspille downloadet indhold fra hverken Amazon Prime eller Netflix uden at være logget ind samtidig - så der skal altså være en netforbindelse af en eller anden art. 

Begge blokerer desuden for brugen af Chromecast/Airplay på downloadet indhold - og åbenbart også via USB/HDMI. 

Ja det er også det jeg er kommet frem til, syntes bare det er underligt at de ikke vil tillade det, og så var det jeg tænkte at nogen herinde måske kendte til en måde at omgåes det.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 995
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2022 kl. 09:38
Så vidt jeg kan læse mig frem til, så kan man ikke afspille downloadet indhold fra hverken Amazon Prime eller Netflix uden at være logget ind samtidig - så der skal altså være en netforbindelse af en eller anden art. 

Begge blokerer desuden for brugen af Chromecast/Airplay på downloadet indhold - og åbenbart også via USB/HDMI. 


Redigeret af longjohn2 - 10-Oktober-2022 kl. 09:38
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2022 kl. 07:14
Desværre kan der ikke downloades til Apple TV og desværre har Netflix deaktiveret AirPlay i deres app. Jeg ved ikke om AirPlay overhovedet virkede til Netflix's downloadede indhold.

Der findes TV-sticks med mobil-Android, som overfor streamingserverne identificerer sig som en smartphone/tablet. Dermed får man mobil-udgaven af appen, måske også download-funktion (jeg ved dog ikke, om Netflix skal have godkendt enheden). Det er måske værd at undersøge nærmere.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 20:05
Hvis der ligger en blokering i appen, er der vel ikke noget at gøre.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Gætter på, at en USB-til-HDMI adapter kan løse det - uden at jeg dog har erfaring med det ifbm streamingtjenester.

Det er netop i forbindelse med streaming tjenester det er et problem, ellers virker det fint, tænker det må have noget med appen at gøre.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis indholdet er downloadet på en tlf, kan det også komme op på en stor TV skærm. Til iPhone bruges en apple TV boks. Jeg ved ikke hvad man bruger til android tlf, det må andre kunne fortælle.
Ja jeg må indrømme at jeg ikke lige har haft mit AppleTV med herud, men det kan hverken lade sig gøre med en chromecast eller de rigtige kabler.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Jeg sejler ca 1/2 delen af året, og har 3 streaming tjenester, Netflix, HBO og Amazon Prime. Men ofte har jeg dårligt eller ingen internet på søen, og derfor downloader jeg tit indhold fra de 3 streaming tjenester når jeg er i havn, og så kan jeg jo se det på min mobil. Men hvis jeg gerne vil se det downloadet indhold på en større skærm, enten via chromecast eller et kabel, bliver det svært. For Netflix vedkommende kan jeg kun chromecaste hvis jeg har internet forbindelse, det behøver ikke at være godt, chromecasten får indholdet fra mobilen, den skal bare kunne se Netflix, det samme gælder med kabel. For HBO og Amazon Prime kan det slet ikke lade sig gøre, hvis jeg skal chromecaste eller via kabel, skal jeg være online med en god forbindelse. Jeg ved ikke om det bevist er lavet sådan, eller om jeg bare gør noget forkert - men er der nogen der ved hvordan man løser dette problem ?
Hvilken tlf bruger du? 
Måske noget MHL til HDMI kabel kan hjælpe dig, når indhold er downloadet på tlf:

Det er som sådan ikke kablet der driller - det har jeg både til Android og Apple telefoner, det er app,en der driller. Som jeg skriver både HBO og Amazon Prime vil gerne hente indholdet forfra, mens Netflix bare gerne vil være online.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Jeg sejler ca 1/2 delen af året, og har 3 streaming tjenester, Netflix, HBO og Amazon Prime. Men ofte har jeg dårligt eller ingen internet på søen, og derfor downloader jeg tit indhold fra de 3 streaming tjenester når jeg er i havn, og så kan jeg jo se det på min mobil. Men hvis jeg gerne vil se det downloadet indhold på en større skærm, enten via chromecast eller et kabel, bliver det svært. For Netflix vedkommende kan jeg kun chromecaste hvis jeg har internet forbindelse, det behøver ikke at være godt, chromecasten får indholdet fra mobilen, den skal bare kunne se Netflix, det samme gælder med kabel. For HBO og Amazon Prime kan det slet ikke lade sig gøre, hvis jeg skal chromecaste eller via kabel, skal jeg være online med en god forbindelse. Jeg ved ikke om det bevist er lavet sådan, eller om jeg bare gør noget forkert - men er der nogen der ved hvordan man løser dette problem ?
Hvilken tlf bruger du? 
Måske noget MHL til HDMI kabel kan hjælpe dig, når indhold er downloadet på tlf:

Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 19:03
Hvis indholdet er downloadet på en tlf, kan det også komme op på en stor TV skærm. Til iPhone bruges en apple TV boks. Jeg ved ikke hvad man bruger til android tlf, det må andre kunne fortælle.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 995
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 18:01
Gætter på, at en USB-til-HDMI adapter kan løse det - uden at jeg dog har erfaring med det ifbm streamingtjenester.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu