recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tyske kanaler - streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tyske kanaler - streaming

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bilet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-September-2011
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bilet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tyske kanaler - streaming
    Sendt: 15-Oktober-2022 kl. 17:22
Jeg lejer vores sommerhus ud, bl.a. til en del tyske besøgende, og har derfor i dag en parabol installeret. 

Findes der nogen mulighed for at streame de vigtigste tyske kanaler, så jeg kunne slippe for den grimme parabol ?

Jeg har set på HD+, som i Tyskland har en streaming mulighed, men den ser ikke ud til at være tilgængelig i DK.

Knud
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2022 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Bilet Bilet skrev:

Jeg lejer vores sommerhus ud, bl.a. til en del tyske besøgende, og har derfor i dag en parabol installeret. 

Findes der nogen mulighed for at streame de vigtigste tyske kanaler, så jeg kunne slippe for den grimme parabol ?

Jeg har set på HD+, som i Tyskland har en streaming mulighed, men den ser ikke ud til at være tilgængelig i DK.

Knud
En tråd med problematik omkring streaming vs parabol:

Hvis det kan hjælpe dig. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2022 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Bilet Bilet skrev:

Jeg lejer vores sommerhus ud, bl.a. til en del tyske besøgende, og har derfor i dag en parabol installeret. 

Findes der nogen mulighed for at streame de vigtigste tyske kanaler, så jeg kunne slippe for den grimme parabol ?

Jeg har set på HD+, som i Tyskland har en streaming mulighed, men den ser ikke ud til at være tilgængelig i DK.

Knud

Hvordan ser parabolen ud? Er den grim, rusten, medvidere? Køb hellere en ny...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2022 kl. 18:35
slettet.

Redigeret af mnielsen - 15-Oktober-2022 kl. 18:45
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2022 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Bilet Bilet skrev:

Jeg lejer vores sommerhus ud, bl.a. til en del tyske besøgende, og har derfor i dag en parabol installeret. 

Findes der nogen mulighed for at streame de vigtigste tyske kanaler, så jeg kunne slippe for den grimme parabol ?

Jeg har set på HD+, som i Tyskland har en streaming mulighed, men den ser ikke ud til at være tilgængelig i DK.

Knud

Hvordan ser parabolen ud? Er den rusten og derfor evt. ræverød? Skift den ud. Med streaming er der jo også problemet med at når der er mange, som ser det, så vil det hele gå ned. Dette har vi jo også en tråd om her i forummet...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Colombus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Colombus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Bilet Bilet skrev:

slippe for den grimme parabol ?

Hvad med en Selfsat-parabol eller en anden flatdish? En satellitantenne behøver jo ikke at være tallerkenformet.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 09:34
Ligesom alle andre i EU, så har tyskerne per lov ret til tage deres tv-pakke med på rejser indenfor EU. Så det kan være en mulighed at stille Chromecast eller Apple TV boks til rådighed i sommerhuset. Så kan de både 'caste' fra deres telefon og logge ind i apps, som eventuelt kan præinstalleres på enheden.

Om deres public service også er åbent for dem indenfor EU, ved jeg ikke.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ligesom alle andre i EU, så har tyskerne per lov ret til tage deres tv-pakke med på rejser indenfor EU. Så det kan være en mulighed at stille Chromecast eller Apple TV boks til rådighed i sommerhuset. Så kan de både 'caste' fra deres telefon og logge ind i apps, som eventuelt kan præinstalleres på enheden.

Om deres public service også er åbent for dem indenfor EU, ved jeg ikke.

Du skal du passe på med at forvente for meget digitalt af tyskerne.
Til top
german Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2008
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér german Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2023 kl. 12:41
Vi bruger MoreTV til de tyske kanaler det fungere fint uden parabol og koster 98kr om måneden
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu