recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 40UH630V Android TV-boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG 40UH630V Android TV-boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG 40UH630V Android TV-boks
    Sendt: 16-Oktober-2022 kl. 18:10
Jeg har LG 40UH630V 4K tv som jeg er glad for. Men tiden er løbet
væk for Webos 3,0 og apps bliver ikke opdateret længere.
Jeg tænker og tilkoble en Strong LEAP-S1 Android tv boks.
Men jeg har følgende problem, mit LG tv er tilkoblet en receiver via optical stik
fra tv til receiver. Hvis Strong tv boks skal køre over receiver lyd mangler jeg optical et stik.
Tænkte, kan jeg anvende sådan en digital optisk splitter 2 vejs, tilslutte hannen på receiver,
og den ene hun til tv, og den anden hun til strong tv boks. Vil det fungere ??


Strong LEAP-S1 Android TV-boks med 4K UHD og HDR

Strong LEAP-S1 Android TV-boks med 4K UHD og HDR

Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2022 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af flunk69 flunk69 skrev:

Tænkte, kan jeg anvende sådan en digital optisk splitter 2 vejs, tilslutte hannen på receiver,
og den ene hun til tv, og den anden hun til strong tv boks. Vil det fungere ??

Nej.

Den er beregnet til at dele et signal, ikke vælge mellem 2.

Sæt boksen til din forstærker og lad signalet gå gennem forstærker til tv, når du ikke vil bruge surround.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2022 kl. 06:59
Har din receiver ikke HDMI-indgange eller HDMI ARC?
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2022 kl. 13:06
Så fik jeg løst problemet. Valgte og tage chancen og købte en xiaomi mi tv stick Android 9,0 med fjernbetjening, til 300 kr. Den understøtter AV og det virker perfekt. Jeg får lyden ud af min receiver pioneer vsx 922, uden og gøre noget, så er mere end tilfreds. Mega nemt og sætte op, den fungere upåklagelig godt ved mig.
Min receiver er en ældre sag, dog har den HDMI, men lydsignal skal være via optical før det virker.  Lyden er god, gider ikke og skifte den ud.
Bruger tvet og receiver i soveværelse. Er træt af, at webos ikke bliver opdateret længere, så manglede HBOmax. Er egentlig ok tilfreds med tvet, så lidt åndssvagt og købe et nyt, fordi man mangler en app.
Hader LG for den politik, at de har eget styresystem, som ikke opdateres efter en hvis tidsalder. Det ender nok med en lignende løsning på min LG CX65 på et tidspunkt.



Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2022 kl. 13:16
Men det burde din Strong boks da også kunne? HDMI fra Strong-boks til TV og så lyden videre fra TV til receiver via optisk lydstik.
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2022 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Men det burde din Strong boks da også kunne? HDMI fra Strong-boks til TV og så lyden videre fra TV til receiver via optisk lydstik.

Jo, det ved jeg nu. Var lidt usikker på, om det ville fungere.
Søgte lidt om tv boks og fald over Xiaomi Mi TV Stick. Synes den er smart og billig, og man kan tage
den med på rejse.
Det vil ikke blive samme løsning til min LG CX65, når tiden kommer til den. Her vil det blive boks løsning. 

Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 06:07
Ift. rejser så vær opmærksom på, at Xiaomi Mi TV Stick ikke understøtter captive portal, altså de loginskærme til WiFi som hoteller typisk bruger. Sådan var det i hvert fald sidst jeg tjekkede. Det er muligt at der findes apps eller lignende, som kan hjælpe.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu