recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv. LCD eller OLED.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv. LCD eller OLED.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DanGerBeAr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanGerBeAr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv. LCD eller OLED.
    Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 14:38
Hej TV nørder.
Mit Sony tv stod af forleden, og jeg skal derfor mig et nyt. Mit gamle tv var en ældre 8505 model, som jeg har været rimelig glad for. Jeg foretrækker Google tv indbygget. Jeg hælder mest til et nyt Sony, og har derfor kig på følgende: https://www.elgiganten.dk/product/tv-lyd-smart-home/tv-tilbehor/tv/sony-55-x90j-4k-led-tv-2021/303148 eller https://www.elgiganten.dk/product/tv-lyd-smart-home/tv-tilbehor/tv/sony-55-a80j-4k-oled-tv-2021/303152
Jeg er lidt nervøs for burn in i OLED versionen, da jeg fra tid til anden spiller Xbox, men vil samtidig gerne have den bedre HDR performance og de dybe sorte farver. 
Jeg har ikke holdt mig opdateret på tv de sidste år, derfor søger jeg hjælp her. 
Er der noget bedre jeg kan få til samme pris? Er burn in noget jeg skal være nervøs for?
På forhånd tak for svar. 


Redigeret af DanGerBeAr - 19-Oktober-2022 kl. 17:21
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 14:44
Der spilles Xbox, PlayStation og Apple TV på vores OLED TV næsten dagligt. Det har ikke givet anledning til problemer med burn-in. Dermed ikke sagt, at det ikke kan opstå, men det var bare for at give et perspektiv. Derimod giver det ideelle sortniveau og kontrast samt mulighed for styring af lys på pixelniveau en langt bedre HDR-billedoplevelse, særligt i spil hvor diverse hjælpesystemer deaktiveres i LCD TV for at undgå forsinkelse på signalet.

Du kan få 55" OLED TV noget billigere, hvis det er den vej du vil gå. Google TV kan du nemt tilføje vha. Chromecast-enheden. TV'ets fjernbetjening kan styre den – og vice versa til nogen grad. Så kan man jo også opgradere hardwaren løbende.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu