recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv sort skærm Tv2 play
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv sort skærm Tv2 play

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2023 kl. 14:23
SÅ ER DEN GAL IGEN-IGEN. Efter at have kørt fint det sidste halve år uden sort skærm på Tv2 plays livekanaler, har der siden sidste ATV opdatering igen været  sort skærm(med den rigtige lyd i baggrunden) på live kanalerne 1-2 gange på en tv aften. Som sædvanligt er eneste løsning for at få den sorte skærm væk , at genstarte ATV 4k 2. gen.
Er der andre der har erfaret det samme problem, eller nogen der har en løsning. Det ser ikke ud til at Tv2play har nogen bedre løsning, da de kun anbefaler en opdatering eller at slette og geninstallere deres app. Det hjælper men løser ikke problemet, som kommer igen. Så selve fejlen i Tv2play appen til ATV bliver ikke rettet. Man bliver træt af at geninstallere Tv2play app'en 1-2 gange hver aften.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2023 kl. 17:35
@ajaj

Køre du stadig gennem receiver, hvis det er tilfældet, så drop det og så er dine problemer nok løst

Her kører TV2 Play stabilt, med nyeste ATV og LG C1 TV direkte, receiver får lyd fra ARC, bruger aldrig TV Højtaler, og bruger udelukkende ATV fjernebetjening til at styre det hele
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2023 kl. 17:52
Tak for info. Min opsætning er fuldkommen lige som din. Jeg kører min Onkyo receiver via ARC på Lg CX og glæder mig over den gode lyd i mine højtalere, og jeg styrer alt med ATV fjernbetjeningen.

Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2023 kl. 16:38
Sorry, syntes bare jeg læste i en af dine tidligere post at du havde anden opsætning

Kan det være dit HDMI kabel ? 

Mit ATV er sat til:
Format: 4K Dolby Vision
Match indhold: Område og billedefrekvens
Lydformat: Auto

Som sagt kører TV2Play klippe stabilt, og jeg bruger det dagligt
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2023 kl. 16:51
Ja, jeg ved det ikke. Jeg tænker efterhånden på at det enten kan være HDMI kablet eller selve Onkyo receiveren der laver fejlen. Det er jo bare underligt, at alt andet end Tv2play live spiller max, resten af Tv2play appen giver ingen problemer. Alle andre apps har heller ingen problemer i afviklingen 
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2023 kl. 17:05
For et år siden skrev du

Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Der er ingen problemer hvis jeg sætter ATV direkte på mit Lg cx, men jeg vil gerne have min lyd ud gennem min Onkyo.


Det synes jeg umiddelbart fortæller ret tydeligt hvad/hvor problemet er. Måske du skulle fokusere lidt mere på din Onkyo, i stedet for ATV, app og HDMI-kabler ;-)
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2023 kl. 17:33
Efterhånden tror jeg desværre også at det er min Onkyo receiver der giver problemerne på Tv2play Live. Bare mærkeligt at problemet ikke er der på hverken DRtv eller Eurosport på deres liveprogrammer.
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2023 kl. 10:41
Hej Vi oplever også det samme, både på tv2 play og Viaplay. Det kommer og går.
Vores eneste fix er som du skriver at genstarte Apple Tv 4k så virker det igen.
Vi har ikke live kanaler ved Tv2 play eller viaplay, så det er bare det andet kontent som gør præcis det samme.
Vi har dog ikke en Onkyo reciever, vi har en Denon, men har forsøgt at sætte Apple tv direkte i tvet med det er samme problem. det sker ikke for alle de andre streaming tjenester kun Tv2 play og Viaplay

Jeg har også et Nvidia shield og det har ikke de udfordringer
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2023 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Hej Vi oplever også det samme, både på tv2 play og Viaplay. Det kommer og går.
Vores eneste fix er som du skriver at genstarte Apple Tv 4k så virker det igen.
Vi har ikke live kanaler ved Tv2 play eller viaplay, så det er bare det andet kontent som gør præcis det samme.
Vi har dog ikke en Onkyo reciever, vi har en Denon, men har forsøgt at sætte Apple tv direkte i tvet med det er samme problem. det sker ikke for alle de andre streaming tjenester kun Tv2 play og Viaplay

Jeg har også et Nvidia shield og det har ikke de udfordringer
Interessant udmelding.
Hvis jeg bruger Google tv i stedet for ATV, har jeg heller ingen problemer. ATV er bare så meget bedre på alle parametre, undtaget TV2PLAY Live.


Redigeret af ajaj - 04-December-2023 kl. 11:47
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu