recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG CS eller C2?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG CS eller C2?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG CS eller C2?
    Sendt: 10-November-2022 kl. 15:42
https://www.lg.com/se/compare?bizType=B2C

Ud over designet kan jeg i specifikationerne ikke se hvad forskellen skulle vær? Nogen, der kan forklare?

Link til svensk side, da jeg bor i Sverige. Smile

BORING!
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2022 kl. 05:23
CS er en model, som LG fører sammen med udvalgte forhandlere i visse europæiske lande (måske også andre steder). Den ligger et sted mellem C1 og C2. Den har ikke "Evo" panelet fra C2, men har Alpha 9 Gen 5 processoren og webOS 22.

Den er nu også kommet til Norden.

Hvis den er billig så ville jeg ikke have betænkeligheder ved at slå til.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2022 kl. 09:34
Ja. Den er nemlig billig. Kan få 65" for 11.000DKK lige nu.
Så selv det med Evo, men kunne ikke se en direkte sammenligning/analyse af dem, og kunne se samme processor, WebOS osv.
Skyldes nok, at det er en speciel mellemmodel så derfor man ikke finde en direkte gennemgang af den som med C1 og 2.
Jeg kan godt lige den nye fod - og skulle også være meget lettere med 17 mod 32kg hvilket er ret fedt men egentlig ikke betyder noget når den kun skal sættes op en gang. 

BORING!
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2022 kl. 10:04
Måske du allerede har kigget på dem, men der sælges også 65" Panasonic JZ980 til 7.999 kroner og 65" LG B1 til 8.499 kroner pt. Og hvis man er i nærheden af Ishøj så er 65" LG B2 som køtilbud til 7.999 kroner.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2022 kl. 18:04
Tror jeg tager den CS for C2 kommer nok ikke ned i den pris any time soon selv med Black Friday.
Selvom det trækker ned at stik vender bagud på CS. 🤦 Det og foden er det eneste minus og så at Evo panel skulle være lidt bedre teknologi, men er sgu usikker på meget man ser det i hverdagen. 

BORING!
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2022 kl. 18:54
C2 er nyere og med mere lysstærk panel. Begge har hdmi stik i siden og antenne bagud. CS har USB bagud.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2022 kl. 20:16
Tak. Jeg synes lysstyrken på OLED har været god nok til mig i lang tid, synes de lyse hvide toner har været alt for stærke så det burde ikke være en game changer hvis vi også tager prisen i betragtning 11k mod vel 20-21k for C2.

Jeg fik slem burn in på min gamle LG OLED, men vi giver den lige en chance mere. 

BORING!
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2022 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Tak. Jeg synes lysstyrken på OLED har været god nok til mig i lang tid, synes de lyse hvide toner har været alt for stærke så det burde ikke være en game changer hvis vi også tager prisen i betragtning 11k mod vel 20-21k for C2.

Jeg fik slem burn in på min gamle LG OLED, men vi giver den lige en chance mere. 
Ja jeg har selv et lysstærkt panel på Panasonic 65GZ2000, og irriteres mest over undertekster der generer med deres hvide hårde lys.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2022 kl. 22:45
Ja, det er et kendt problem hos mig også. Hvis jeg bruger undertekster, noget jeg sjældent gør på engelsk, så er det heldigvis ofte muligt at skifte font og farve på dem. I hvert fald på streamingtjenester. Det hjælper meget på det. 

BORING!
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2022 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

C2 er nyere og med mere lysstærk panel. Begge har hdmi stik i siden og antenne bagud. CS har USB bagud.

Vi målte C2 til lavere lysstyrke end C1 (og dermed CS) i vores test på Flatpanels: https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1654842807

Jeg ved ikke, om der er forskel på EU og US udgaverne.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2022 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

C2 er nyere og med mere lysstærk panel. Begge har hdmi stik i siden og antenne bagud. CS har USB bagud.

Vi målte C2 til lavere lysstyrke end C1 (og dermed CS) i vores test på Flatpanels: https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1654842807

Jeg ved ikke, om der er forskel på EU og US udgaverne.
Ja så kan man ikke stole på LG’s oplysninger Confused
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu