recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google TV og udenlandsk TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google TV og udenlandsk TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
smidtiby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smidtiby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google TV og udenlandsk TV
    Sendt: 13-November-2022 kl. 16:12

Jeg har i mange år ønsket mig en lille internet-tv-boks til bl.a. at kunne se de gratis programmer fra svensk, norsk og tysk tv (samt TV2 og HBO), men ikke fundet den rette.

Men i tirsdags besøgte jeg Hifi-huset i Svendborg og fik dér at vide, at alle mine ønsker kunne opfyldes med en "Chromecast med Google TV" – De solgte den ikke, men jeg købte den så i Elgiganten.

Men efter en langvarig installation, viste det sig, at den ikke giver mig lov til at se udenlandske tv-stationer! SNYDT! L 

(Men min Android telefon og tablet kan sagtens vise disse udenlandske ”stationer”)

Derudover er der en masse ikoner for kommercielle stationer, som ikke interesserer mig.

Spørgsmål til de kloge hoveder:

1.     -  Kan det lade sig gøre at få f.eks. SVT, NRK, ARD og BR på den i Danmark?

2.      - Kan jeg fjerne alle de uønskede ikoner / apps? Hvordan?

TAK!

Søren Andreasen Midtiby

Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 22:33
Hvordan ser du de omtalte kanaler på din Android telefon, og hvilken tv-distributør har du? Du skal installere din tv-distributørs dedikerede Android TV app på din Chromecast med Google TV.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 23:32
Hvis du ikke har en TV-distributør som tilbyder de ønskede kanaler, kan du hente dem selv.
Du skal abonnere på en VPN og installere den på din CC med G-TV for at se de udenlandske kanaler.
Undlad brug af de gratis versioner, der findes, da de sjældent giver en god oplevelse. Jeg bruger f.eks. CyberGhost som jeg hentede, da de havde et godt tilbud - det har de jævnligt.

Med VPN kan du se alle frit tilgængelige sendere i hele verden.

Hefter henter du appsene til de ønskede kanaler SVT, NRK, ARD og ZDF.
Jeg ved ikke om du med BR mener Bayrischer Rundfunk, men hvis du gør, så ligger den med i ARD-appen, der omfatter alle regionssendere.

TV-2 og HBO skal du jo abonnere på og så kan du installere deres apps.

Du kan afinstallere uønskede apps under indstillinger>apps
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2022 kl. 05:57
En del af sendefladen på nabolands-tv kan ses via de omtalte apps helt uden brug af VPN. Det er kun, hvis man vil åbne for hele sendefladen, at VPN er nødvendigt.
Til top
smidtiby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smidtiby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2022 kl. 13:36
Jeg går ind i "Play Butik" og henter fx "SVT Play"
Her kan jeg så se de programmer, der er tilladte uden for Sverige.

Vi har tagantenne, så vores tv-distributør er vel Cibicom/Boxer?

Jeg prøver at installere Boxer på den - TAK!

Til top
smidtiby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smidtiby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2022 kl. 13:39
Til Erik K: tak for et grundigt svar.
Jeg får nok brug for hjælp til VPN, men det lyder spændende.
Jeg har en nabo, som måske kan hjælpe...:)
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2022 kl. 13:40
Boxer Play hedder i dag Norlys Play, så søg på Norlys Play på din Chromecast med Google TV.

(forudsætter at du allerede har et abonnement hos Norlys (tidligere Boxer))


Redigeret af jensoest - 14-November-2022 kl. 13:47
Til top
smidtiby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smidtiby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2022 kl. 13:41
Også tak til jensoest og Rasmus Larsen.

Jeg vender tilbage, når jeg har gjort nogle forsøg. Smile

Til top
smidtiby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smidtiby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2022 kl. 16:22

Tak for hjælpen

Jeg har nu fået slettet apps og installeret NDR, SVT og ARD, og det kører fint.

I første omgang klarer jeg mig uden VPN.

TAK!

Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 00:29
Velbekomme.
Uden VPN er mulighederne stærkt begrænset, så det blev jeg hurtigt træt af, men vore behov er jo forskellige.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 06:20
Oprindeligt skrevet af smidtiby smidtiby skrev:

Tak for hjælpen

Jeg har nu fået slettet apps og installeret NDR, SVT og ARD, og det kører fint.

I første omgang klarer jeg mig uden VPN.

TAK!


God fornøjelse Smile

Og mon ikke mange andre danskere kan følge dette eksempel i stedet for at betale 200-300 kroner for en grundpakke hos en tv-distributør. Det er en pointe, som jeg flere gange har fremhævet, når folk prøver at retfærdiggøre, hvorfor en grundpakke med DR (som kan ses uden beregning på DRTV), TV 2 Hovedkanalen (som koster 69 kr/md. på TV 2 Play) og nabolands-tv giver mening.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu