recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONOS AMP front højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONOS AMP front højttalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SONOS AMP front højttalere
    Sendt: 13-November-2022 kl. 17:02
Hej med jer. 

Lidt baggrunds historie:
Jeg har en Sonos One Gen 2 i køkkenet.
Dali 5.0 surround med Sony DN1080 receiver i stuen.

Jeg overvejer at skifte min sony receiver ud med en SONOS AMP. Som det er nu bruger vi nemlig sjældent receiveren da der ofte er bøvl med at enhederne tænder korrekt (så bruger bare TV højttalere som er fint nok til serier.)
Men med en sonos AMP er mit håb er front højttalerne så vl komme mere i spil og samtidig kan arbejde samme med min sonos i køkkenet.
Jeg har ikke lyst til at få en ARC da jeg syntes mine Dali Oberon 7 gulvhøjttalere er ret flotte og matcher tvet ret godt og har betydelig bedre lyd end en ARC. 

Mit spørgsmål er så er der nogen af jer der har erfaring med SONOS AMP som front og evt kan fortælle mig om sonos one SL evt kunne indgå som surround sammen med AMP der styre front?


Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2022 kl. 09:57
Jeg bruger en sonos amp i min stue som driver et sæt XTZ 100.33 højttalere og det kører bare super godt. Tv lyd når man ser film/tv og lyd med det samme når jeg streamer fra mobil over Spotify osv. Det kører 2.0 stereo

Så vidt jeg er orienteret kan den kun spille surround i 4.0 eller 4.1. Altså, du kan tilslutte 2 front højttalere med kabel og 2 surrounds trådløst (one, five eller ikea symfonisk). Derudover aktiv subwoofer med phono kabel eller sonos sub trådløst. 

Der kan dermed ikke tilføjes en center højttaler. De 2 fronter laver en fantom center

Jeg er alt ialt godt tilfreds med både funktionalitet og lydkvalitet. Det eneste jeg blev lidt overrasket over er at det ikke er muligt at spille voldsomt højt. Eller jo, den kan spille så det bliver hårdt for ørene i længden men det er slut med at få taget til at lette - det kunne jeg med min gamle a/b stereo forstærker. Det kan man jo så også se som en god ting :-D

True play er heller ikke muligt med 3. parts højttalere hvilket jeg synes er lidt skuffende. Håber stadig væk på at de lukker op for det en dag.

Men alt ialt er jeg godt tilfreds og konen kan nu også se tv med god lyd pga super brugervenlighed :-)




Redigeret af Berdel - 14-November-2022 kl. 09:59
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2022 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg bruger en sonos amp i min stue som driver et sæt XTZ 100.33 højttalere og det kører bare super godt. Tv lyd når man ser film/tv og lyd med det samme når jeg streamer fra mobil over Spotify osv. Det kører 2.0 stereo

Så vidt jeg er orienteret kan den kun spille surround i 4.0 eller 4.1. Altså, du kan tilslutte 2 front højttalere med kabel og 2 surrounds trådløst (one, five eller ikea symfonisk). Derudover aktiv subwoofer med phono kabel eller sonos sub trådløst. 

Tak for input. Så fik jeg købt mig en AMP og 2 One Gen2 til kontor og WC som i kombination med mit køkken nu giver et godt Sonos setup. 

Mit sourround er godt nok degraderet til blot at være stereo. Men tilgengæld så bliver det brugt hver gang vi ser tv. Og vi kan streame musik langt nemmere til sonos amp. :)

Indtil videre hopper jeg baghøjttaler over da det ikke rigtig giver mening syntes jeg. Måske en dag :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu