recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Roon server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Roon server

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Roon server
    Sendt: 19-November-2022 kl. 10:22
Hej. Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg overvejer at købe en roon server. Jeg har tænkt på at købe en mini Mac (billigst), roon nucleus (dyrest) eller innuos mini mk 3. Jeg har en lumin u1 mini jeg skal bruge som end point samt systemet skal kobles til nogle sonos højttalere. Er det ligegyldigt hvad jeg vælger når jeg har et end point, eller vil mit valg have betydning for lydkvaliteten?
mvh Michael
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2022 kl. 13:11
Nej, det har ingen betydning. En Mac Mini er en god løsning som Roon server.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2022 kl. 14:14
TakSmile
mvh Michael
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2022 kl. 20:04
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2022 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, det har ingen betydning. En Mac Mini er en god løsning som Roon server.

Jeg bruger en Roon Rock, en hjemmebygget Nucleus baseret på en Intel NUC, jeg synes den er langt bedre end min tidligere Mac Mini server…den kører RoonOS, og er en dedikeret headless server…og tror jeg billigere end en Mac Mini…


Redigeret af Audiophile - 05-December-2022 kl. 21:03
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2022 kl. 21:17
Jeg har købt min nuværende Mac Mini brugt, så jeg kan godt nok ikke sige så meget om det med pris. Den har SSD til styresystem og programmer og gammeldags til musiklager.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2022 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af qimichael qimichael skrev:

Hej. Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg overvejer at købe en roon server. Jeg har tænkt på at købe en mini Mac (billigst), roon nucleus (dyrest) eller innuos mini mk 3. Jeg har en lumin u1 mini jeg skal bruge som end point samt systemet skal kobles til nogle sonos højttalere. Er det ligegyldigt hvad jeg vælger når jeg har et end point, eller vil mit valg have betydning for lydkvaliteten?

Lidt forskellige synspunkter i denne tråd: https://community.roonlabs.com/t/new-mac-mini-vs-nuc/158682
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2023 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af qimichael qimichael skrev:

Hej. Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg overvejer at købe en roon server. Jeg har tænkt på at købe en mini Mac (billigst), roon nucleus (dyrest) eller innuos mini mk 3. Jeg har en lumin u1 mini jeg skal bruge som end point samt systemet skal kobles til nogle sonos højttalere. Er det ligegyldigt hvad jeg vælger når jeg har et end point, eller vil mit valg have betydning for lydkvaliteten?

Jeg ville gå med Innous Mini MK3 eller Roon Rock på en NUC.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu