recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IR modtager til Harmony remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IR modtager til Harmony remote

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IR modtager til Harmony remote
    Sendt: 21-November-2022 kl. 10:01
Jeg har en Logitech Harmony 300 remote som jeg gerne vil bruge til min htpc.

Jeg mangler dog en IR modtager.
Er der nogen der har en ide til hvor jeg finder en?

Jeg kan kun finde en FLIRC USB Universal Remote Control Receiver på Amazon  - men jeg kan ikke finde nogen i DK der sælger den.
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2022 kl. 10:55
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2022 kl. 11:00
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2022 kl. 12:06
Jeg har selv både en Flirc og en MCE remote af typen som Jørgen nævner. Flirc er MCE remoten klart overlegen. Den kan programmeres til alle keyboard tastetryk og man kan bruge en hvilken som helst IR remote sammen med den. I øvrigt bruger jeg selv en Harmony 300 og en Harmony 350 remote til mine PC'ere.

Flemming


Redigeret af fltk - 21-November-2022 kl. 12:10
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2022 kl. 13:42
Super Smile

Jeg kan godt se at Flirc er et fint produkt - men havde ikke kunne finde den i en dansk butik (eller EU).

Ebay er ikke så god når man nu skal betale told og afgifter på det meste.

Tak for hjælpen alle sammen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2022 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Ebay er ikke så god når man nu skal betale told og afgifter på det meste.


Jeg oplever ikke den store forskel fra før....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2022 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

...
Ebay er ikke så god når man nu skal betale told og afgifter på det meste.
Efter nye EU regler er kørt ind, bliver der pålagt 25% moms og håndteret af eBay ved kasse tjek ud, så ikke det store problem. 
Ikke noget med 160,- Kr i håndterings gebyr til Postnord eller andre transportører. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2022 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Efter nye EU regler er kørt ind, bliver der pålagt 25% moms og håndteret af eBay ved kasse tjek ud, så ikke det store problem. 
Ikke noget med 160,- Kr i håndterings gebyr til Postnord eller andre transportører. Wink

Nice - det var jeg ikke klar over. Jeg er bare stoppet med at bruge Ebay, fordi det blev for dyrt med moms + håndteringsgebyr.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2022 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Efter nye EU regler er kørt ind, bliver der pålagt 25% moms og håndteret af eBay ved kasse tjek ud, så ikke det store problem. 
Ikke noget med 160,- Kr i håndterings gebyr til Postnord eller andre transportører. Wink


Det er et par år siden jeg har handlet på eBay, og uden at have undersøgt det nærmere går jeg ud fra, at ovenstående kun gælder hvis man køber fra et land udenfor EU. Er dette korrekt?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2022 kl. 10:04
Det er korrekt, indenfor EU er det den listede pris. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu