recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan UHD Blu Ray afspiller det her?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan UHD Blu Ray afspiller det her?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 11:46
Ja A95K er et lækkert TV men stadig en dyr fornøjelse.

Ingen streamingtjenester ud over Sonys indbyggede Bravia Core app bruger DTS. Disney+ har talt om DTS, men det er noget tid siden, de sagde det og der er ikke sket mere. Det er Dolbys formater, der er udbredte og det går fint i spil med eARC.


Jeg har dog ikke meget erfaring med splittere, så jeg kan ikke stå inde for dem.
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 13:40
Tak for svar Rasmus, og tak for hjælpen på flatpanels.dk, kæmpe hjælp.

Det jeg egentlig var ude efter var om de surround lydformater de benytter kan sendes over ARC (ikke eARC), og det kan jeg næsten forstår at det kan de ikke, sikkert fordi de ikke er så voldsom komprimeret (1 mbps på ARC hvis jeg har forstået det rigtigt). Er lydformaterne overhovedet komprimeret over eARC? Det er vel lossless?

Så uden eARC får jeg ikke surround via TV’ets egen OS, med mindre min receiver er eARC kompatibel? 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Alternativet til en UHD Blu-ray afspiller med to udgange er en HDMI-splitter. De er ret billigere: https://www.av-connection.dk/?PGr=13165&_gl=1*1gt1utx*_up*MQ..*_ga*NzEyNDg5NDY0LjE2NjkzNzMxMjM.*_ga_JY3T26LF7T*MTY2OTM3MzEyMi4xLjAuMTY2OTM3MzEyMi4wLjAuMA..

Jeg har dog ikke meget erfaring med splittere, så jeg kan ikke stå inde for dem.


Sådan nogle dimser er temmelig random, per mine erfaringer. Så ville jeg godt nok hellere købe en Panasonic DP-UB450 eller 820.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Fandt ud af at UB450 understøtter begge dele, men nu kan det også blive er andet mærke og billigere hvis der ikke er en kæmpe forskel på billedkvaliteten.


Jeg har prøvet endnu billigere end UB450, og jeg tror, at du vil sætte pris på, at det ikke er det allerbilligste du skal rode med. Der er ikke så mange afspillere at vælge imellem, og Panasonics er klart de bedste, uanset om det er 1600 eller 3000-4000 du vil bruge.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 15:20
Tak, Naiera. Smile

Er efterhånden også fast besluttet på det bliver UB450. Den kan det jeg gerne vil til en god pris, og jeg synes ikke jeg kan finde et alternativ til en fornuftig pris. Kan det passe at UB450EG-K er ikke regionslåst?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 15:25
Den er regionslåst på normal Blu-ray og DVD, ligesom alle andre afspillere der følger reglerne.

UHD Blu-ray er ulåst, men enkelte udgivelser bryder reglerne. Der er vist tale om cirka ti titler, som du ikke løber ind i medmindre du importerer fra USA.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 16:03
Ok. Mange tak, Naiera. Det er egentlig heller ikke noget problem at den er regionslåst, så bare på nogle udenlandske fora at der var nogen der mente at det kunne fås. Smile
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2022 kl. 16:06
Det kan det også, men kun fra forhandlere der selv har gjort den religionsfri, og så koster den væsentligt mere end de f.eks. 1600 hos AV Connection.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 13:24
Her kan Panasonics afspillere fås kodefra på både Blu-ray og DVD, eller kun på DVD.

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu