recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af nyt TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning af nyt TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TG80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af nyt TV
    Sendt: 25-November-2022 kl. 17:41
Jeg er ved at udskifte mit trofaste Panasonic ST60 plasma med et nyt LG B2 oled.

Hidtil har alt (konsol, apple-tv, tv-boks) været tilsluttet min Marantz SR7005 som så var tilsluttet TV'et.

Kan jeg fortsætte med det setup på den nye skærm når jeg gerne vil se 4k indhold fra eksempelvis fysiske medier (via PS5) eller streamet fra Disney+ eller lign. via Apple-TV. Og samtidig vil have fuld surround lyd ud via receiveren?

Ellers tager jeg meget gerne imod input Wink

Mvh
Thomas
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 11:13
Det burde ikke være noget problem. Måske skal du huske at aktivere 4K på hdmi indgangen på TV'et, kender ikke LG B2. Kører på samme måde og det er rart at kunne nøjes med et enkelt kabel til TV, synes jeg. Wink
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af TG80 TG80 skrev:

Jeg er ved at udskifte mit trofaste Panasonic ST60 plasma med et nyt LG B2 oled.

Hidtil har alt (konsol, apple-tv, tv-boks) været tilsluttet min Marantz SR7005 som så var tilsluttet TV'et.

Kan jeg fortsætte med det setup på den nye skærm når jeg gerne vil se 4k indhold fra eksempelvis fysiske medier (via PS5) eller streamet fra Disney+ eller lign. via Apple-TV. Og samtidig vil have fuld surround lyd ud via receiveren?

Ellers tager jeg meget gerne imod input Wink

Mvh
Thomas
Ja! Du kan køre med samme tilslutning igennem reciever. Og skærmen finder sikkert selv ud af at vise 4K, da det er en 4K skærm
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af TG80 TG80 skrev:

Jeg er ved at udskifte mit trofaste Panasonic ST60 plasma med et nyt LG B2 oled.

Hidtil har alt (konsol, apple-tv, tv-boks) været tilsluttet min Marantz SR7005 som så var tilsluttet TV'et.

Kan jeg fortsætte med det setup på den nye skærm når jeg gerne vil se 4k indhold fra eksempelvis fysiske medier (via PS5) eller streamet fra Disney+ eller lign. via Apple-TV. Og samtidig vil have fuld surround lyd ud via receiveren?

Ellers tager jeg meget gerne imod input Wink

Mvh
Thomas
Ja! Du kan køre med samme tilslutning igennem reciever. Og skærmen finder sikkert selv ud af at vise 4K, da det er en 4K skærm
Er du sikker på, at den receiver har 4K passthrough? Jeg kan ikke finde nogen info, der bekræfter, at SR7005 kan håndtere 4K signalhåndtering. 
Hvis tilfældet er, at receiver ikke håndterer 4K signaler, skal eksterne 4K enheder tilsluttes direkte på tv. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af TG80 TG80 skrev:

Jeg er ved at udskifte mit trofaste Panasonic ST60 plasma med et nyt LG B2 oled.

Hidtil har alt (konsol, apple-tv, tv-boks) været tilsluttet min Marantz SR7005 som så var tilsluttet TV'et.

Kan jeg fortsætte med det setup på den nye skærm når jeg gerne vil se 4k indhold fra eksempelvis fysiske medier (via PS5) eller streamet fra Disney+ eller lign. via Apple-TV. Og samtidig vil have fuld surround lyd ud via receiveren?

Ellers tager jeg meget gerne imod input Wink

Mvh
Thomas
Ja! Du kan køre med samme tilslutning igennem reciever. Og skærmen finder sikkert selv ud af at vise 4K, da det er en 4K skærm
Er du sikker på, at den receiver har 4K passthrough? Jeg kan ikke finde nogen info, der bekræfter, at SR7005 kan håndtere 4K signalhåndtering. 
Hvis tilfældet er, at receiver ikke håndterer 4K signaler, skal eksterne 4K enheder tilsluttes direkte på tv. 
Min fejl, jeg læste det som en 7015, og den er overkvalificeret og kan 8k til fulde. Beklager.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Og skærmen finder sikkert selv ud af at vise 4K, da det er en 4K skærm.


Alt den skærm viser bliver lavet om til 4K. Den kan ikke vise andre opløsninger.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Er du sikker på, at den receiver har 4K passthrough? Jeg kan ikke finde nogen info, der bekræfter, at SR7005 kan håndtere 4K signalhåndtering. 


Den er fra 2010, så den har været ekstremt meget fremme i skoene, hvis den kan det der 4K
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Er du sikker på, at den receiver har 4K passthrough? Jeg kan ikke finde nogen info, der bekræfter, at SR7005 kan håndtere 4K signalhåndtering. 


Den er fra 2010, så den har været ekstremt meget fremme i skoene, hvis den kan det der 4K
Det giver jo en indikation af, at en del tidligere svar i tråden ikke er brugbare.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Er du sikker på, at den receiver har 4K passthrough? Jeg kan ikke finde nogen info, der bekræfter, at SR7005 kan håndtere 4K signalhåndtering. 


Den er fra 2010, så den har været ekstremt meget fremme i skoene, hvis den kan det der 4K
Det giver jo en indikation af, at en del tidligere svar i tråden ikke er brugbare.
Helt sikkert! Men Marantz ER fremme i skoene, min egen 7011 har 4K + opskalering. Så det er bare at få opgraderet 7005 til 7011.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 22:10
Beklager min misinformation! Havde læst det som SR7015.....
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu