recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG A1 77” eller LG C1 77”
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG A1 77” eller LG C1 77”

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG A1 77” eller LG C1 77”
    Sendt: 26-November-2022 kl. 17:47
LG A1 77” til 10k eller LG C1 77” til 14k? Skal kun bruges til TV og streaming. 

Vil jeg ærgre mig over ikke og have spenderet de sidste 4K eller vil jeg sidde glad og nyde jeg har sparet dem? 

Mvh Kim

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 18:26
Der er meget lidt forskel.  Og måske ikke synligt ved mindre man er meget trænet. 

Så med dine krav er det fint at spare 4k 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 18:52
A1 er kun 60 Hz panel og ikke så lysstærkt som C1. Det gir begrænsninger i visning af 4k materiale og visse konsoller.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

A1 er kun 60 Hz panel og ikke så lysstærkt som C1. Det gir begrænsninger i visning af 4k materiale og visse konsoller.

Tv skal ikke bruges til konsol


Redigeret af hansie - 26-November-2022 kl. 18:53
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

A1 er kun 60 Hz panel og ikke så lysstærkt som C1. Det gir begrænsninger i visning af 4k materiale og visse konsoller.

Tv skal ikke bruges til konsol
Nej men nøjes med 60 Hz er stadigvæk en begrænsning for visning af 4K. C1 har variabel refreshrate hvilket er at foretrække.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 21:26
Du skal lige se om du kan leve med brugerfladen for den er noget bøvlet efter min mening. Har selv et A1.

Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2022 kl. 22:59
Ud fra de tests jeg har set er A1 synligt mørkere, og derfor valgte jeg C1 i stedet for A1. Jeg er bekymret for at A1 ikke kan blive helt lys nok i vores ret oplyste stue med store vinduer, især om sommeren. Og så er C1 en smule mere fremtidssikret. Smile
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2022 kl. 01:50
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej men nøjes med 60 Hz er stadigvæk en begrænsning for visning af 4K. C1 har variabel refreshrate hvilket er at foretrække.
Det har A1 nu også!

Med det behov trådstarter har, synes jeg, det giver god mening at spare de 4000 kroner, men begge køb er gode.
Den teoretiske forskel i lysoutput vil næppe bemærkes, med mindre de to skærme sammenlignes direkte.
Man kan næsten altid få en bedre skærm, hvis man vælger at betale mere, så man skal gøre op med sig selv, hvor meget man har lyst til at betale (højst sandsynligt mindst muligt).

Når først skærmen hænger på væggen, vil de færreste nogensinde bemærke forskellen, selvom C1 er den bedre skærm i teorien...

Min egen minitest med skærmen har ikke fundet den store forskel med hensyn til lysstyrken, ligeledes har jeg ikke fundet tests, hvor der andet end bemærkes, der skulle være en teoretisk forskel.
Langt de fleste nyere fladskærme er stadig mere lysstærke end skærme blot få år tilbage, hvor A1 ikke er nogen undtagelse, så hvis man ikke oplevede problemer der med hensyn til at se TV i stuen, så vil det på ingen måde blive dårligere ved skift til denne - udover en større skærm naturligvis giver større chance for spejlinger og refleksioner.
Ved specielle mørke scener i HDR vil mere lys et stykke ind i fremtiden være et ønske, som A1 ikke er alene om...


Redigeret af Supergris - 27-November-2022 kl. 02:16
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2022 kl. 20:25
Det er nu ikke noget jeg påstår. Bl.a. Står der her NO ud for VRR.

Redigeret af Munch - 27-November-2022 kl. 20:26
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
anzelz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anzelz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2022 kl. 19:30
Jeg har B1 og synes den er ret sløv i interfacet. Måske det er bedre med C1's processor?
Monitor Audio Radius
Front 270
Center 250
Baghøjttalere 180

Harman Kardon DPR 2005
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2022 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af anzelz anzelz skrev:

Jeg har B1 og synes den er ret sløv i interfacet. Måske det er bedre med C1's processor?

Ikke væsentligt bedre og webOS bevæger sig desværre i den forkerte retning efter redesign. Det er blevet langsomt og fyldt med reklamer.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu