recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart pære
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart pære

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Smart pære
    Sendt: 29-November-2022 kl. 08:38
Hej Forum 

Findes der nogen smartpærer som virker både på 2.4 og 5 ghz?

Drengene har nogle deltaco pærer på deres værelser som kun virker på 2.4 ghz og efter vi skiftede til Google Nest wifi duer det ikke længere, som jeg forstår det kan man ikke skille de 2 frekvenser ad med Google wifi?..

På forhånd tak
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2022 kl. 08:48
google sender på både 2,4 og 5GHz.

Men ja generelt skidt at man ikke kan splitte de 2 frekvenser på hvert sit ssid.
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2022 kl. 08:51
Lige præcis, derfor leder jeg også efter nogle pærer der virker så ungerne igen kan styre deres lys med Google Home Tongue
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2022 kl. 09:19
hvorfor tror du ikke det virker med google Home ?
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2022 kl. 09:48
Det virkede fint med Google Home, problemet er jo at de
Pærer de har kun virker på 2.4 GHz og jeg kan ikke skille frekvenser ad på det nye netværk. Så jeg har brug for en anden løsning, det er derfor jeg spørger om der er pærer der virker på et netværk hvor frekvenserne ikke kam skilles Wink
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2022 kl. 10:08
wifi pærer er generelt en dårlig ide.

Kig evt på hue som kører Zigbee.

Måske du burde skifte dit netværk, hvis det giver problmer med 2,4 vs 5GHz netværket.
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2022 kl. 10:42
Har lige købt Google Nest wifi da det medfølgende fra Waoo var noget skrald. Indtil videre er jeg meget tilfreds med Google og dækningen i mit hus, så det bliver ikke lige skiftet foreløbig. 
Havde håber at der fandtes en løsning med nogle pærer der var ligeglade med hvilken frekvens de skulle forbindes til. 



Redigeret af Glazzy - 29-November-2022 kl. 10:42
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2022 kl. 10:56
Hue
Til top
Putzi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Oktober-2022
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Putzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2022 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Glazzy Glazzy skrev:

Det virkede fint med Google Home, problemet er jo at de
Pærer de har kun virker på 2.4 GHz og jeg kan ikke skille frekvenser ad på det nye netværk. Så jeg har brug for en anden løsning, det er derfor jeg spørger om der er pærer der virker på et netværk hvor frekvenserne ikke kam skilles Wink

Det er klienten, i dit tilfælde pæren, som vælger 2 eller 5 GHz - vi har selv bl.a. Google WiFi med et mix af klienter og nogle af de ældre og/eller billige enheder kan kun køre 2 GHz og de tilkobler uden problemer. Du skal nok geninstallere Deltaco smart home appen og forbinde til dit nye Google Nest WiFi og derefter tilknytte til Google Home appen.
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2022 kl. 11:16
Ok, tak - det vil jeg lige prøve inden jeg investerer i nyt Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu