recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hardware hack dit OLED 77C8 til 77C9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hardware hack dit OLED 77C8 til 77C9

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hardware hack dit OLED 77C8 til 77C9
    Sendt: 29-November-2022 kl. 19:35
Du læste korrekt. Jeg har et LG OLED 77C8LLA og da jeg mægtig gerne vil have 4k 120 fps som ikke kan lade sig gøre pga. C8'erens HDMI 2.0 (ikke båndbredde til det). Så Jeg skrev for sjovt C8 MOD på google og til min overraskelse kom denne tråd frem på Linus tech tips.Wacko


C8 og C9 har præcis sammen OLED PANEL med forskellige mainboard & Remote modul.

Jeg er på ingen måde elektronik kyndig men det lød simplethen så lige til.  Med et par YouTube klip, hvor jeg så, hvordan du skiller et LG OLED TV fra hinanden, tænkte jeg... det skal sgu prøves...

Jeg bestilte tingene på TVPARTSTODAY.com: (se ovenstående link på dele)
1) C9/E9 mainboard,
2) Remote module,
3) en ny magic remote 2020 plus
4) en service remote

Tilsammen en udgift på ca. 1000 DK plus 350 for remotes (updatering. Fik imorges en import afgift fra Fede på 525 DK - øv)

Det tog mig ca 30 minutter at skifter alle delene. 1 time at opdaterer firmware. 3 timer at finde og skifte country area til Danmark (Dvs. fra amerikansk til EU - KODEN ER 3122, så det nu understøtter dansk m.m.) 

Jeg havde bestil et mainboard til 77C9PUB (amerikansk version) som ikke kan kode danske tv signaler (skulle havde købt et 77C9PLA - europæisk version som har et ekstra antennestik samt den rigtige dekoder af TV signaler)Cry

Alt virkede på mit TV foruden TV kanaler fra Yousee. Gennem hurtig og præcis hjælp på recordere.dk blev jeg anbefalet at tage fat i Yousee og få en gratis HUMAX YS4000 (lille kable-TV box) der kan decode TV signalerne. Den hentede jeg på Frederiksberg i deres butik og kan med glæde fortælle at alt nu virkerClap

Xbox series x 4K 120 fps er virkelige fedt (HDMI 2.1)Tongue
Hele oplevelsen med det nye mainboard med en ny hurtigere processer, nyt smart WebOS med AI understøttede billeder og lyd m.m. er bare super fedtThumbs Up
Jeg oplever at havde fået et helt nyt TV. Det kan virkelig anbefales. 

Nu hænger der et dejligt OLED 77C9 (hack) TV og pryder min væg.

Det er faktisk nemt men det krævede mod. jeg troede aldrig jeg skulle hack/mod et OLED TV. Det ligger så langt væk fra hele mit tankesæt. Kunne simpelthed ikke tro det var muligt. 
Håber denne historie kan give andre mod og en uærbødighed på at elektronik nu er så moduleret at man godt kan overskue det.

I kan jo læse linket til linus tech tips og en reddit tråd ved samme navn  

Tak til Brugerne/medlemmerne: Thomas T., Lunddal, Jørgen T., Flot & Rasmus Larsen Clap


Redigeret af geuken - 30-November-2022 kl. 09:37
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2022 kl. 06:08
Interessant tip og tillykke med den billige opgradering! Smile

Redigeret af Rasmus Larsen - 30-November-2022 kl. 06:14
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2022 kl. 06:13
Jeg har læst nogle indlæg i tråden hos Linus Tech Tips. Det lyder som om, at 4K 120 virker, men ikke VRR. Kan du be/afkræfte?
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2022 kl. 08:55
Jeg har faktisk ikke forsøgt med VVR, da jeg læste mig til at det ikke virker. sry.

Update på historien
Oplevede i går aftes, at der var nogle små ting der ikke helt spillede. Synes at den sorte farve er blevet lidt 'lysere' og jeg vil ikke selv gå ind i 'service menuen' og indsætter nye tal i 'white balance' selvom de findes på YouTube og nettet.

Jeg nød '4K 120' i går aftens men da vores familieforbrug er 95% TV/film & 5% spil er det ikke et absolut must. 

Så jeg har faktisk valgt at gå tilbage til min C8 mainboard og lade eventyret stoppe her imens legen er god. Undertegnet har hverken kvalifikationerne, og ej heller har tiden, til det.

Nu virker alt som der gjorde før og livet har fået endnu en erfaring med på vejen...

Til dem som gerne vil nørde lidt med sagerne, er der nu 'et hack dit C8 sæt' som man kan erhverve sig til en billig pris.
Dvs. mainboard, service fjernbetjening, magic remote, remote modul. 

Beholder yousee boksen (tak for tip), da fjernbetjeningen er super og integreres fint med LG OLED og Xbox'enSmile   
Bedste hilsner herfra,
 

 



Redigeret af geuken - 30-November-2022 kl. 09:35
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2022 kl. 09:08
Fed historie, og fedt at du turde Clap
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2022 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Fed historie, og fedt at du turde Clap
Takker. Praktisk er det faktisk meget nemmere end man tror. Det er mest selve ideen om, at gøre det som er crazy... og meget grænseoverskridende.


Redigeret af geuken - 30-November-2022 kl. 09:40
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2022 kl. 10:04
Ærgerligt at det ikke spillede 100%. Tak for at dele erfaringerne.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu