recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iOS 16, homekit sluk/tænd lys
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iOS 16, homekit sluk/tænd lys

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iOS 16, homekit sluk/tænd lys
    Sendt: 09-December-2022 kl. 14:09
Når jeg swiper ned fra højre top, kommer control center frem.
Her viser den de seneste lys der er brugt. Ved at trykke en gang, kan jeg enten tænde eller slukke dem, eller lave long press og komme ind og juestere styrken for at tænde/slukke dem.

Hvis de lys jeg vil bruge ikke er ibland, går jeg ind i "home".

Problemer er så i "home" ikke kan trykke en gang på lyset for at tænde det. Når jeg trykker kommer jeg ind i selv lyset (ligesom long press) og her skal jeg så skrue op for lyset.

I tidligere version af iOS kunne man i "home" oversigten blot trykke en gang på hver lys for at tænde.
Nu virker det kun for en scene, og det er lidt besværligt at lave en scene for hvert lys.

Kan det ændres?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 14:42
Har du opdateret iOS til 16.1.2 ?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Har du opdateret iOS til 16.1.2 ?


Ja, det er 16.1.2
Til top
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 20:10
Opdagede samme problem, men fandt ud af, at man skal trykke præcis og direkte på selve pære-symbolet for at tænde/slukke. Hvis du trykker ved siden af, til højre for pære-symbolet i knappen, åbnes indstillinger til at blandt andet justere lysstyrken.

Lidt irriterende og unødvendig opdatering i 16, når man nu var vant til betjene knapperne i HomeKit på en anden måde.


Redigeret af Fisher65 - 09-December-2022 kl. 20:11
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Fisher65 Fisher65 skrev:

Opdagede samme problem, men fandt ud af, at man skal trykke præcis og direkte på selve pære-symbolet for at tænde/slukke. Hvis du trykker ved siden af, til højre for pære-symbolet i knappen, åbnes indstillinger til at blandt andet justere lysstyrken.

Lidt irriterende og unødvendig opdatering i 16, når man nu var vant til betjene knapperne i HomeKit på en anden måde.




Nej hvor er det sindssygt! Men du har ret, tak for hjælpen!

Det skulle jo bare være Long press istedet, hvis man vil ind og justere styrken.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu