recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Atomos via ARC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Atomos via ARC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Atomos via ARC
    Sendt: 13-December-2022 kl. 19:01
Kan det godt passe jeg ikke kan få et Dolby Atomos signal afspillet uden eARC?

Har et LG Oled C1 der via eARC kan levere Dolby Atomos via fx Netflix til min Denon AVR-x1200w der har Atmos men kun almindelig ARC indgang.

Når jeg afspiller via TV'ets højtalere ser det ud til den gengiver Atmos, men gennem ARV-X1200W med samme signal er det "kun" Dolby Digital - what to do?


LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2022 kl. 21:05
Jeg har Sonos arc.

De gjorde meget ud af at gøre opmærksom p` at man skulke have eArc.

Jeg afspiller Netflix med Atmos uden problemer
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2022 kl. 06:41
Hvis du bruger TV’s egen Netflix app til at afspille Atmos er det tilstrækkeligt med ARC da Atmos lyden her pakkes ind i et Dolby Digital Plus format der ikke kræver eArc.

Hvis du ikke får Atmos så kan det muligvis skyldes nogle indstillinger på dit TV - du skal sikre dig at tv udsender Dolby Digital plus lyd. Kan du på Netflix appen se at den pågældende film/serie har Atmos lyd ?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2022 kl. 09:20
Ja det burde virke over HDMI ARC, når det er TV'ets apps. Så mit råd vil ligeledes være at gennemgå indstillingerne. Både på TV og receiver.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu