recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke finde Android Auto på min telefon.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke finde Android Auto på min telefon.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke finde Android Auto på min telefon.
    Sendt: 15-December-2022 kl. 06:08
Hej.
Jeg har en Huawei (skulle lige finde ud af hvordan man staver det) P20 Pro. Jeg tænkte jeg ville installere Android Auto og prøve det med min bil. Men telefonen påstår at Android Auto er installeret - men jeg kan ikke finde app ikonet nogen steder på mobilen (andet end at den er under indstillinger / apps).
??
Bilen er en Hyundai Ioniq plugin, 2019 model.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2022 kl. 07:34
Hvis du kører en nyere Android-version er AA indbygget i systemet.

Sker der ikke noget, hvis du tilslutter telefonen og starter AA på bilens skærm?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2022 kl. 10:03
Android auto er vel en indstilling, ikke en app. Så ind i indstillinger og find hvor det slåes til.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2022 kl. 15:43
Android Auto blev fra og med android version 10 en del af styresystemet.
D.v.s. at hvis din Huawei er opdateret til minimum version 10, så bør AA kunne aktiveres i kompatible bilers enheder.
Hvorvidt din Hyundai kan kobles trådløst eller kræver USB-forbindelse, skal du undersøge i bilens håndbog eller spørge en forhandler om.

Der kan være problemer med visse telefoner, selv om de opfylder kravene til trådløs forbindelse.

Jeg har bøvlet en del med at få koblet vore telefoner til en VW årgang 2022. Konens Nokia (Android 11), som burde opfylde kravene til trådløs kobling, kan jeg kun få til at virke med kabel, medens min nyindkøbte Google Pixel 7 Pro uden problemer koblede trådløst.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2022 kl. 08:53
Hej.
En lille opdatering:
Jeg fik ikke e-mail notifikation ved Jeres svar. Men jeg tror jeg har fundet ud af det. I sidste uge testede jeg at så bluetooth til på telefonen og forbinde telefonen til bilen via bluetooth. Det ser ud til at virke fint (kun til opkald og afspilning af musik (musik som er på telefonen går jeg ud fra) ser det umiddelbart ud til). Men Android Auto var "spaced out" og det var derfor jeg spurgte til android auto på mobilen. Fordi jeg tænkte at man skulle ind i android app'en på mobilen og aktivere et eller andet. Men det kan man så ikke, fordi som en af Jer siger er det ikke en app. Men igår prøvede jeg så at sætte den til med kabel i bilen - og så kunne jeg godt starte android auto - og navigation.

Men så meldte spørgsmålet sig, som én af Jer næsten har svaret på: Kan man ikke køre android auto, trådløst, via bluetooth forbindelsen? Fordi så snart jeg kobler kablet fra, forsvinder android auto. Ulempen ved at skulle bruge kabel, kan nemlig være at vi plejer at have et USB-stick siddende i stikket (der er kun 1 stik), med musik. Men så kan man selvfølgeligt kopiere musikken over på min mobil, så der er den samme musik, hvis det nu endeligt skulle være.

Nu plejer jeg også at klare mig fint uden GPS, men det er da smart nok, at man kan.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2022 kl. 09:01
Bilen skal understøtte trådløst Android Auto.

Det gør Hyundai på visse modeller, men af en eller anden årsag, så deaktiveres det, hvis man har en model med integreret navigation.

Du må tjekke bilens manual.

Redigeret af lunddal - 20-December-2022 kl. 09:05
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2022 kl. 09:05
Aha ok, så kan det være Ioniq bare ikke understøtter trådløst Android Auto (selvom den ikke har integreret navigation). Måske Android Auto endnu var for nyt eller et eller andet, da de begyndte at lave Ioniq.

Men det er også fint nok. Jeg kan jo bare have et kabel til at ligge i bilen, så muligheden er der, hvis jeg kommer ud for en situation, hvor jeg ikke kan finde vej - eller planer ændrer sig undervejs.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2022 kl. 01:34
Du kan koble telefonfunktionerne med bluetooth, som du også skriver.

Android Auto skal kobles til bilens wifi, hvis det skal køre trådløst. Det er så spørgsmålet om Ioniq har denne mulighed.
Som jeg skrev tidligere er du nødt til at se i instruktionsbogen eller spørge din bilforhandler.

Såfremt Ioniq understøtter trådløs AA er det næste spørgsmål så om telefonen gør.


Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2022 kl. 06:09
Nå ok, jeg troede at det var 2 sider af samme ting, fordi Android Auto også er via telefonen. Så jeg troede at Android Auto også ville skulle køre via Bluetooth. Ok, men så må jeg jo studere det nærmere ved lejlighed. Sidde i sofaen en stille juledag med bil manualen og læse lidt.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu