recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opgradering af PC - Davinci Resolve
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opgradering af PC - Davinci Resolve

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2023 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Er sgu noget imponeret over, hvad denne bette MacBook Air kan præstere med kun 8Mb. ram.


Må sige jeg er noget overrasket. Findes der virkelig så små ram størrelser i dag?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 05:33
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Er sgu noget imponeret over, hvad denne bette MacBook Air kan præstere med kun 8Mb. ram.


Må sige jeg er noget overrasket. Findes der virkelig så små ram størrelser i dag?

Flemming

Der skulle stå 8GB er jeg rimelig sikker på
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Er der et bud på om en iPad Air med M1 chip vil fungere at redigere bl.a. Gopro video på, eller ville jeg være bedre stillet med en iPad Pro?
Umiddelbart ser jeg den begrænset plads på 256GB som en udfordring, men det kan måske løses med et externt drev?
Jeg har endnu ikke hørt om man vil løbe ind i tab af performes med kun 8GB ram i en Air m1 når der f.eks. editeres i 4K med flere spor og med flere forskellige effekter på lagt på, sammenlignet med 16GB ram, som f.eks. en iPad Pro har fra en 1000GB hukommelse. Men jeg ville have fingeren på pulsen her, og under søge det nærmere.

Men taget i betragtning, at den nye Mac Book Air m2 med kun 8GB ram køre helt uden problemer.

I øvrigt en ting man skal være opmærksom på er, at med en iPad Pro m1 eller m2 med en ekstern disk f.eks. en samsung X5 og med større projekter, kan man relativ hurtig dræne batteriet i forhold til Alm. brug.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Er sgu noget imponeret over, hvad denne bette MacBook Air kan præstere med kun 8Mb. ram.


Må sige jeg er noget overrasket. Findes der virkelig så små ram størrelser i dag?

Flemming
Ha ha - jeg kan bekræfte, at det var en trykfejlLOL
iPhone 13, OS 15.3
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 09:59
Som nævnt tidligere i tråden har jeg købt en MacBook Pro M1, med 16 Gb ram og 1 Tb SSD.

Nogen der ved om det overhovedet er muligt at tilslutte en hurtig ekstern SSD, og hvor det vil fungere tåleligt med videoredigering - altså hvor de rå video-filer ligger på den eksterne disk.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Som nævnt tidligere i tråden har jeg købt en MacBook Pro M1, med 16 Gb ram og 1 Tb SSD.

Nogen der ved om det overhovedet er muligt at tilslutte en hurtig ekstern SSD, og hvor det vil fungere tåleligt med videoredigering - altså hvor de rå video-filer ligger på den eksterne disk.

Der er Thunderbolt tilslutning i din computer er jeg rimelig sikker på, så vis du kan få tilsluttet en SSD via Thunderbolt har du mulighed for op til 40Gbps dataoverførsel mellem computer og en ekstern disk, 
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Som nævnt tidligere i tråden har jeg købt en MacBook Pro M1, med 16 Gb ram og 1 Tb SSD.

Nogen der ved om det overhovedet er muligt at tilslutte en hurtig ekstern SSD, og hvor det vil fungere tåleligt med videoredigering - altså hvor de rå video-filer ligger på den eksterne disk.

Der er Thunderbolt tilslutning i din computer er jeg rimelig sikker på, så vis du kan få tilsluttet en SSD via Thunderbolt har du mulighed for op til 40Gbps dataoverførsel mellem computer og en ekstern disk, 
Jo, der skulle være 2 x Thunderbolt tilslutninger. Men der er vel også nogle krav til den eksterne SSD, eller er det bare at kigge efter en, som understøtter Thunderbolt?
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Som nævnt tidligere i tråden har jeg købt en MacBook Pro M1, med 16 Gb ram og 1 Tb SSD.

Nogen der ved om det overhovedet er muligt at tilslutte en hurtig ekstern SSD, og hvor det vil fungere tåleligt med videoredigering - altså hvor de rå video-filer ligger på den eksterne disk.
Køb en Samsung X5, den er rigelig hurtig og lever ca. 2300MB/s og køre Thunderbolt only, jeg har selv nogle stykker og fungere glimrende. Bemærk: At de er Thunderbolt only, og ikke til USB C selvom det er samme stik, så hvis man skifter i mellem forskellige maskiner skal de maskiner have Thunderbolt 3 som minium. 

Jeg benytter nogle 4GB Lacie Rugged SSD Pro når der skal benyttes begge protokoller Thunderbolt og USB-C

Edit: Husk der er kabel begrænsninger på længden med passiv kabler, mener det 0.5m på Thunderbolt 3 og 2m på Thunderbolt 4 for fuld båndbredde. Har selv prøvet at løbe ind det problem med eksterne skærme etc. der har man jo typisk et længere kabel end på end 0.5m “Thunderbolt 3” og med flere enheder på gav det problemer


Redigeret af Potter - 21-Januar-2023 kl. 12:29
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Som nævnt tidligere i tråden har jeg købt en MacBook Pro M1, med 16 Gb ram og 1 Tb SSD.

Nogen der ved om det overhovedet er muligt at tilslutte en hurtig ekstern SSD, og hvor det vil fungere tåleligt med videoredigering - altså hvor de rå video-filer ligger på den eksterne disk.

Der er Thunderbolt tilslutning i din computer er jeg rimelig sikker på, så vis du kan få tilsluttet en SSD via Thunderbolt har du mulighed for op til 40Gbps dataoverførsel mellem computer og en ekstern disk, 
Jo, der skulle være 2 x Thunderbolt tilslutninger. Men der er vel også nogle krav til den eksterne SSD, eller er det bare at kigge efter en, som understøtter Thunderbolt?
Bemærk: At Thunderbolt båndbredde på de 40Gbps er delt i mellem de 2 porte, dog kan man godt få den fulde båndbredde hvis man kun benytter den ene af de 2 porte.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2023 kl. 14:28
Er der et bud på sw?
Adobe premiere pro vs. Final Cut Pro vs. Davinci resolve?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu