recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google nest styring af tv, set top samt audio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google nest styring af tv, set top samt audio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BatmanDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2018
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BatmanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google nest styring af tv, set top samt audio
    Sendt: 19-December-2022 kl. 09:33
Hejsa.

Er der nogen der har erfaring med at købe en IR smart hub der kan styre alle ens enheder sammen med google home ? Således at man via stemme kommandoer kan tænde sine enheder og styre dem på den måde. Tænker noget i stil med denne enhed:


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2022 kl. 12:00
Infrarød er ikke et godt udgangspunkt for at styre sine enheder i hjemmet, idet det er envejskommunikation. Hubben eller controlleren får ikke feedback fra enheder om, hvorvidt de rent faktisk har udført kommandoen. Fejler én eller flere enheder i kæden kan det derfor blive noget rod.

Min anbefaling er at bygge dit "smarte hjem" på et mere solidt fundament. Læs eventuelt op på Matter.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2022 kl. 12:56
Hvor mange tv og surroundforstærkere kan matter?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
BatmanDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2018
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BatmanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2022 kl. 12:57
Der er kun tale om tv, set top boks og receiver. Ikke husets øvrige funktioner.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2022 kl. 01:50
Hvis det kun er et spørgsmål om tænd/sluk for de enheder, så kan du evt. bruge en philips-hue-smart-stikkontakt eller en tilsvarende af andet mærke.
Den kan bruges med Google Home, dvs at du også kan stemmestyre og meget andet.

Jeg bruger udover lamper et par af disse kontakter til at oprette rutiner, så de arbejder automatisk.

Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2022 kl. 08:35
Jeg har sat mit op med logitech harmony hub, kan skrue op og ned på forstærkeren, tænde og slukke for en aktivitet (fx Hey Google, tænd apple tv) ved ikke om der er så mange flere funktioner der er nyttige når jeg ikke har flow tv. 

Måske man kan indstille den til favorit kanaler så man fx kunne se Hey Google, skift kanal til tv2 
Til top
BatmanDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2018
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BatmanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2022 kl. 10:25
Jeg har en Harmony hub, men min Google enhed siger at Harmony ikke understøtter sprog/region ?!?

Hvilken model Nest har du friedel ?


Til top
BatmanDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2018
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BatmanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2022 kl. 10:27
Erik K jeg tænker ikke at en smart stikkontakt kan tænde enheder, den tænder jo kun for strømmen. Derudover vil det også være rart at man oprette rutiner så de starter på de rigtige kanaler. Det kan min Harmony hub godt klare, den kan bare ikke styres af min Google.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2022 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af BatmanDK BatmanDK skrev:

Jeg har en Harmony hub, men min Google enhed siger at Harmony ikke understøtter sprog/region ?!?

Hvilken model Nest har du friedel ?



Jeg har denne: Google Nest Hub 2. generation

og så har jeg Logitech Harmony Companion. Kan ikke lige helt huske hvordan opsætningen var, men fandt bare harmony i google home appen
Til top
BatmanDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2018
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BatmanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2022 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af BatmanDK BatmanDK skrev:

Jeg har en Harmony hub, men min Google enhed siger at Harmony ikke understøtter sprog/region ?!?

Hvilken model Nest har du friedel ?



Jeg har denne: Google Nest Hub 2. generation

og så har jeg Logitech Harmony Companion. Kan ikke lige helt huske hvordan opsætningen var, men fandt bare harmony i google home appen

Jeg kan også uden problemer finde min Harmony i google appen, men den siger som sagt bare at sprog/region ikke er understøttet. Så ved ikke om problemet ligger i min Harmony eller min Google Nest.

Kender du til andre enheder ligesom Harmony der kan det samme ?


Redigeret af BatmanDK - 21-December-2022 kl. 13:34
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu