recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone cinematisk mode editering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPhone cinematisk mode editering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone cinematisk mode editering
    Sendt: 30-December-2022 kl. 20:29
Hej

Jeg har fået taget lidt jule videoer på en iPhone i cinematisk HDR mode.
Det ser godt ud på telefonen og via appletv hvor den skriver at det er HDR mode.

Jeg vil dog gerne klippe lidt i disse optagelser, men synes jeg mister HDR ved editering i fcpx.
Library er oprettet med vide gamut og projekt med rec 2020 HLG

Er der andre ting man skal huske at gøre ?1
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2022 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hej

Jeg har fået taget lidt jule videoer på en iPhone i cinematisk HDR mode.
Det ser godt ud på telefonen og via appletv hvor den skriver at det er HDR mode.

Jeg vil dog gerne klippe lidt i disse optagelser, men synes jeg mister HDR ved editering i fcpx.
Library er oprettet med vide gamut og projekt med rec 2020 HLG

Er der andre ting man skal huske at gøre ?1
Hvordan har du flytte dine cinematisk klip over på din Mac? 
Hvis du f.eks. gør det via AirDrop, så er det vigtig at du slår (alle data til) hvis du overføre på denne måde?

Ellers er det ligestil i fcpx, husk dog dine klip skal være processoret i Photos inden du overføre. Man benytter / importer til library wide gamut HDR rec 2020 HLG på fcpx, som du også har gjortThumbs Up

Google evt. på det, jeg er ret sikker på at Apple har lave en fin vejledningSmile

Godt Nytår
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2022 kl. 12:34
Tak, tror jeg fandt fejlen. Havde glemt at vælge HLG ved export.

Fandt denne video som gav nogle gode tips https://youtu.be/H4RSS8g5HLU
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu