recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pixelering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

pixelering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jeppelund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeppelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: pixelering
    Sendt: 02-Januar-2023 kl. 09:07
Hej

jeg er for 1 år siden flyttet i et nyt bygget hus og har 2 tv med antennestik fra WAOO
jeg har 2 LG TV(1 nyt og et ældre)
på det ældre har jeg pixelering på en del af mine kanaler (DR, DR2, TV3 puls og lidt andre kanaler)
jeg har i teknikrummet skiftet alle ledninger ud med 
-High End HF tæt Coax antennestik metal hun - LTE Protected
-Triax Antennefordeler - 5 MHz til 2500 MHz - HF tæt - 2 vejs
-Cablecon Self-Install F-stik han - 6.8 - 7.0 mm

selv om jeg bytter rundt på stikkene ude i teknikrummet er det stadigt samme problem.
når jeg går på tv og ser kanalstyrke og kanalkvalitet, så ser styrken på næsten 100% men kvalitet er nede på 20-25%
på det tv med pixelering sidder antenneboksen lige bag ved tv

-vil en signalforstærker hjælpe på det?
-kan jeg finde ud af om tv tuner gået i stykker
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2023 kl. 12:08
Har du tjekket kablet mellem teknikrum og fjernsyn? Begge ender af det, om der er knæk/andre fejl på selve kablet...

Hvis kablet afsluttes i en vægdåse, er der så en fejl her?


Redigeret af bubbleboy - 02-Januar-2023 kl. 12:10
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2023 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af jeppelund jeppelund skrev:

Hej

jeg er for 1 år siden flyttet i et nyt bygget hus og har 2 tv med antennestik fra WAOO
jeg har 2 LG TV(1 nyt og et ældre)
på det ældre har jeg pixelering på en del af mine kanaler (DR, DR2, TV3 puls og lidt andre kanaler)
jeg har i teknikrummet skiftet alle ledninger ud med 
-High End HF tæt Coax antennestik metal hun - LTE Protected
-Triax Antennefordeler - 5 MHz til 2500 MHz - HF tæt - 2 vejs
-Cablecon Self-Install F-stik han - 6.8 - 7.0 mm

selv om jeg bytter rundt på stikkene ude i teknikrummet er det stadigt samme problem.
når jeg går på tv og ser kanalstyrke og kanalkvalitet, så ser styrken på næsten 100% men kvalitet er nede på 20-25%
på det tv med pixelering sidder antenneboksen lige bag ved tv

-vil en signalforstærker hjælpe på det?
-kan jeg finde ud af om tv tuner gået i stykker
Hvordan er signalstyrke og kvalitet på det TV der virker?
Hvis begge dele er 100% OK (eller tæt på), så prøv at flytte det gamle TV hen hvor det andet er tilsluttet, og så tjekke signalstyrke og kvalitet. 
Det kunne jo være dårlig/utæt installation. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
jeppelund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeppelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2023 kl. 12:37
tusind tak for svar

det er ikke så nemt at flytte rundt på TV, men vil overveje at prøve det, for det vil jo vise om det er tv det er galt med eller ledninger.
jeg vil teste signalstyrke og kvalitet på det tv der virker. det havde jeg ikke tænkt på.

de afsluttes i vægdåse og må nok se om jeg kan få fjernsyn ned igen fra væggen og tjekke denne del. da vægdåsen er lige bagved tv, ved jeg ikke om det kan give nogen forstyrrelser
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2023 kl. 18:23
Det lyder som om at du skal udskifte dåsen og kabler til HF tætte, det løser næsten altid problemet,
du kan være heldig, at du kan nøjes med et afskærmet kabel.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu