recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Allente kvalitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Allente kvalitet?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Allente kvalitet?
    Sendt: 12-Januar-2023 kl. 16:23
Jeg overvejer at skifte fra Waoo streaming pakke til Allente
Waoo har en rimelig kvalitet, men stadig langt fra deres deciderede TV boks, sådan oplever jeg det i hvert fald, selvom deres teknikere mener streaming kvaliteten er fantastisk!
Jeg kan ikke få svar fra Allente i hvilken kvalitet deres streaming foregår, jeg der vil være forkel på de enkelte kanaler. Jeg fik dog et svar fra deres kunde service at TV2 sendes i 1080P med 8mbit bitrate

Er der nogen der måske har Allente streaming pakke og ovenikøbet kender sendekvaliteten?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2023 kl. 05:50
Det er ikke så fyldestgørende for Allente, men i denne oversigt er der lidt om deres streamingkvalitet sammenlignet med alle de andre: https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=277294#p277294
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2023 kl. 09:31
Vil sige billedkvaliteten er ok, men min største anke er, at kun få kanaler streames med 50 billeder pr. sekund. 
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2023 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Vil sige billedkvaliteten er ok, men min største anke er, at kun få kanaler streames med 50 billeder pr. sekund. 
Tak Bo, jeg har godt læst på https://digitalt.tv/test-tv-udbydernes-streaming-tv-udbud/ , men det er vel 2 år siden nu, håber lidt de har lavet nogle forbedringer siden da :-)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2023 kl. 23:46
Allente streaming er dårligere kvalitet end eksempelvis DR streaming
Det var meget tydeligt at se under VM håndboldkampene.

Man skal også lige være opmærksom på at nogle kanaler som eksempelvis H2 hos Allente streaming ikke har tekster.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 05:13
Ja den bedste streamingkvalitet fra DR får man i dag på DRTV. 1080p50 på live-streaming, og i enkelte tilfælde 4K på arkiv.

Det ser ud til, at TV 2 arbejder hen imod det samme, altså at gøre TV 2 Play til bannerfører, men det kommer til at tage noget tid endnu. TV 2 Play tester pt. 1080p50 på live-kanaler.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu