recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TCL 40S5200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TCL 40S5200

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TCL 40S5200
    Sendt: 05-Februar-2023 kl. 11:03
Så valgte jeg og købe et nyt TV til soveværelse. Der er ikke de store muligheder, når der skal vælges 40 tommer. Der hvor tv skal stå i soveværelse, kan det lige akkurat klemmes ind max 40 tomme. Var nød til og gå en bue udenom 42 og 43 tommer.

Valget faldt på TCL 40S5200. Købte det på Amazon.de, og gav 1812 kr inkl. forsendelse leveret til døren. Nu har jeg haft dette tv i små 3 uger og vil lave en lille anmeldelse.

Jeg er faktisk overrasket over, at det har et godt billede til alm. tv og streaming af fx HBO max eller Netflix. MEN man skal se på tv'et direkte, ikke i vinkel. Billede bliver sindssygt dårlig, hvis man ser fra siden (i vinkel), så falmer farverne prompte. Og der skal ikke meget vinkel på, før det går galt. I soveværelse ser jeg altid direkte på tv'et, ingen problem for mig. Den er med VA panel.
Der er rig muligheder for indstilling af billede, som man ønsker det. Det har også HDR, men synes ikke det gør noget godt for tv'et.

Lyden er dissideret noget bras "dårlig", ingen bas overhovedet. Jeg har tv'et tilsluttet til et surround sound anlæg. Hvilket gør lyden helt anderledes end fra tv'et.

Styresystemet er Android 11. Og det virker bare rigtig godt. Her mangler der absolut ingen apps, og systemet bliver opdateret løbende inkl. apps. Man bliver hurtig dus med Android 11, et super godt system. Jeg kan også godt lide LG WebOs, men hader LG og deres lorte politik, at de stopper for opdatering efter nogle år. 
Jeg oplevede i starten, at Android var langsom i responstid. Løste det ved og gå i indstilling i Android, og aktiveret Google developer, og der kommer en menu, hvor der kan indstilles på animation speed. Det gør ikke kæmpe forskel. Mit køre nu hurtig i responstid. 

Selve Tv'et brugerflade er bygget meget logisk op, nemt og finde rundt i uden brugermanual. Kan godt lide TCL fjernbetjening. Man bliver hurtig dus med den. Det eneste der mangler på fjernbetjening er knap til Google Assistant. Jep, tv'et har  Google Assistant og kan bruges med Android 11.
Har også bluetooth og kan tilsluttes ens mobil telefon til streaming eller skærmvisning. Det er med Google Chomecast og Google home.

Alt i alt er jeg ganske tilfreds med TCL 40S5200, synes man får rigtig i rigtig meget for pengene. Det er trodsalt et tv til 1812 kr. Tilbage i slut firserne kostede et 28 billedrørs tv omkring 7000-9000 kr. Hvis man ville have en VHS video med oven i er beløbet det dobbelte. 
Der er sket meget i udvikling af elektronik/teknologi inkl. priser, siden min ungdom.


Redigeret af flunk69 - 05-Februar-2023 kl. 11:14
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu