recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilke ram har jeg ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvilke ram har jeg ?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2023 kl. 17:50
Brug evt. https://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html så kan du se præcis hvilke RAM du har. Du er mest sikker på at undgå problemer hvis dine RAM er ens. Det kan være noget rod at blande, hvis ikke specs er ens.

Så kan jeg også anbefale den her side, hvis du overvejer at opgradere enten CPU eller grafikkort
https://pc-builds.com/

Så køber du ikke mere end nødvendigt Smile


Redigeret af Enerneslo - 10-Februar-2023 kl. 17:51
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2023 kl. 11:39

Jeg tror faktisk næsten det bedre kan betale sig at købe denne for 3500kr

Men vil jeg stadig have udfordringer med opløsningen i aoe4
Sætter bare niveauet lidt ned
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2023 kl. 21:52
Ja, men ikke ret meget. Dit problem er stadig at du kikker på em computer med et grafikkort beregnet til en 1080p skærm.

Hvis du med din nuværende computer opgraderer ram til 16 GB eller 32 GB og køber en 24" 1080p gaming skærm, vil du få en bedre oplevelse. Du kan evt. prøve i en forretning om 27" 1080p er OK for dig. Det er ret individuelt om man sætter grænsen på 24" eller 27" for 1080p opløsningen (det afhænger også af afstand til skærmen).

Du kan såmænd allerede nu prøve på din nuværende skærm om du kan acceptere at spille i 1080p opløsning på den, da det også vil hjælpe dig med at dine spil kører mere flydende på dit nuværende system.

Hvis du vil finde ud af hvor din bottleneck er (selvom det klart både er ram og GPU), så slå IN-GAME OVERLAY til i Nvidia Geforce Experience:
1. Åben Geforce Experience
2. vælg Settings
3. scroll ned til IN-GAME Overlay og slå det til
3. Vælg Settings
4 Vælg HUD layout
5. Vælg Performance, position og Basic

Video demonstration:
Enable/Customize Nvidia Performance Overlay | 2023 Guide

Du vil få meget mere ud af at bruge 5.000 kr. på at opgradere ram og grafikkort, end ved at købe den maskine du linker til.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2023 kl. 22:00
Ha måske skal man skifte skærm - 

Den anden pc jeg linkede til skal jeg give 3500kr for
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2023 kl. 19:52
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 12:50
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 20:54
Jeg ville nok vælge den med i7 CPU, da det er den nyeste generation af dem og den har 32GB RAM, bundkortet ser også umiddelbart ud til at være bedre (nyere og bedre chipset), men du skal sandsynligvis købe en SSD til dine spil (det er alligevel altid det bedste at have sine spil og tunge apps på en anden disk end den hvor OS og swap-filen ligger). Hvis du ikke sælger din gamle comp, kan du jo benytte diske(n) fra den. Den har mulighed for 3x M.2 diske og har køleplader til dem alle, mens den anden kun har køleplade til en, så der skal du selv købe ekstre køler, hvis du engang vil benytte begge disk-slots.


Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 22:16
jeg har en ny 500gb ssd liggende som jeg ville bruge :)

Tusind tusind tak for dine/jeres input
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2023 kl. 09:03
https://www.asus.com/dk/motherboards-components/graphics-cards/phoenix/ph-gtx1660-o6g/ - dette er grafikkortet - mærkeligt den kun skriver 2 GB i speccy
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2023 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

https://www.asus.com/dk/motherboards-components/graphics-cards/phoenix/ph-gtx1660-o6g/ - dette er grafikkortet - mærkeligt den kun skriver 2 GB i speccy


Prøv at hente CPU-Z og se hvad den siger.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2023 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:


Mega fedt.  Tak for al den hjælp

Ville dette kort være en opgradering til 1700kr ?



Jeg var ikke lige opmærksom på at du benytter en 1440p skærm, så reelt bør du gå efter et RTX 3070 kort, eller bedre. I 20xx serien skal du op på et 2080 kort for at få en tydelig mærkbar forbedring.

Jeg måtte selv opgradere mit gamle GTX 1070 til et RTX 3070 sidste år, da jeg også skiftede til en 1440p skærm.

Du får lige linket til en artikel igen med diagrammer som kan give dig et et overblik hvad du kan forvente af de forskellige grafikkort: GPU Benchmarks and Hierarchy 2023: Graphics Cards Ranked
Scroll ned til GPU Benchmarks Ranking 2022 og forstør så grafen (sort felt nederst til venstre), flip så hen til tredje billede med titlen GPU Generational Performance at 1440p (Ultra).

Bemærk at det er gennemsnitlig FPS for en række spil på højeste grafikindstilling, så du vil kunne forvente højere FPS ved en lavere indstilling.

Jeg har fået mulighed for at bytte min skærm til denne 

Der står at den kører 1080p - vil mit grafikkort have nemmere vil at køre denne skærm - hat fået opgraderet ram nu her.
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu