recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Allente vs TCL TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Allente vs TCL TV

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

,
Hvad mener du med "skiftet mellem tv og lnb"?

Hej.

Et LNB er elektrisk, en simpel enhed.

Hvis brugeren i TV vælger en Vertikal transponder, sender firmwaren i TV'et en 14 forsynings spænding ud til LNB.

Hvis brugeren i TV vælger en Horisontal transponder, sender firmwaren i TV'et i stedet en 18 forsynings spænding ud til LNB.
Og så videre.

Hvis LNB modtager 18 volt, i stedet for 14 volt forklarer det Svensk TV4 i stedet for DR1.

Er Hele installationen ny, eller er der genbrugt noget?
Måske et LNB.

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 14:49

Dobbel post.


Redigeret af csell - 07-Februar-2023 kl. 15:22
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

,
Hvad mener du med "skiftet mellem tv og lnb"?

Hej.

Et LNB er elektrisk, en simpel enhed.

Hvis brugeren i TV vælger en Vertikal transponder, sender firmwaren i TV'et en 14 forsynings spænding ud til LNB.

Hvis brugeren i TV vælger en Horisontal transponder, sender firmwaren i TV'et i stedet en 18 forsynings spænding ud til LNB.
Og så videre.

Hvis LNB modtager 18 volt, i stedet for 14 volt forklarer det Svensk TV4 i stedet for DR1.

Er Hele installationen ny, eller er der genbrugt noget?
Måske et LNB.

Hilsen Carsten.

Aha, det giver mening :-)
Parabol og kabel blev genbrugt, også selvom der står Viasat på parabolen :-)
Men han skiftede LNB.
Jeg har prøvet at skifte mellem frekvenser, burst, modulation, A eller B, og også H eller V.
Det giver ingen forskel, det hvor jeg har valgt Universal, kanvælges en masse frkvens intervaller tror jeg, her er alle også afprøvet, jeg fik vist på et tidspunkt fundet 42 kanaler, men opdagede at de ekstra 14 var tekst tv e.lign
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 15:29
Jeg fik nu fat i montøren og fik en længere forklaring
TCL vil ikke betale den royalty det koster at understøtte Allente? 
Hvis jeg fik det til at virke så vil jeg finde omkring 1000 forskellige kanaler som så skal favoriseres, og det vil kræve jeg skal skifte frekvens og transponder hver gang jeg laver en ny scan.
Jeg TROR nok det var sådan det skulle forstås :-)

Jeg må leve med Allente tv boksen, havde bare et håb om at vi kunne nøjes med EN boks/fjernbetjening til alt tv kiggeri
Men tak for inputs
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Hvis jeg fik det til at virke så vil jeg finde omkring 1000 forskellige kanaler som så skal favoriseres,


Det er så bare ikke korrekt. Jeg har ikke Allente, men langt over 1000 kanaler. Jeg har selvfølgelig kun favoriseret de få stykker jeg skal bruge og skal ikke gøre det igen efter en kanalsøgning. Jeg tror heller ikke på resten af montørens forklaring. Kanalerne burde dukke om, eventuelt krypteret, selvom TVet ikke er Allente godkendt. Der må stikke noget andet under.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 17:00
har du en ide til hvad der kan stikke under?
Transponder er det bare et andet ord for satellit?
Jeg kan nemlig ikke finde nogle steder jeg kan vælge en transponder 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 17:11
Transponder kan vel nærmest oversættes til kanal eller frekvens. Jeg kan se at diseqc er slået fra. Det skulle gerne betyde, at du ikke har en sådan switch monteret og heller ikke mere end én LNB eller satelitposition.
Ellers har jeg ikke andre bud.


Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 18:00
Du har både en boks og et TV med sattuner. Er de tilsluttet parabolen med hver deres kabel, ellers er det muligvis der fejlen ligger.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Du har både en boks og et TV med sattuner. Er de tilsluttet parabolen med hver deres kabel, ellers er det muligvis der fejlen ligger.

Flemming
Jeg har kun et kabel, piller det bare ud af boksen og sætter det i tv når jeg får ideen: "måske det virker nu...." 
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 469
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2023 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

,
Hvad mener du med "skiftet mellem tv og lnb"?

Hej.

Et LNB er elektrisk, en simpel enhed.

Hvis brugeren i TV vælger en Vertikal transponder, sender firmwaren i TV'et en 14 forsynings spænding ud til LNB.

Hvis brugeren i TV vælger en Horisontal transponder, sender firmwaren i TV'et i stedet en 18 forsynings spænding ud til LNB.
Og så videre.

Hvis LNB modtager 18 volt, i stedet for 14 volt forklarer det Svensk TV4 i stedet for DR1.

Er Hele installationen ny, eller er der genbrugt noget?
Måske et LNB.

Hilsen Carsten.

Aha, det giver mening :-)
Parabol og kabel blev genbrugt, også selvom der står Viasat på parabolen :-)
Men han skiftede LNB.
Jeg har prøvet at skifte mellem frekvenser, burst, modulation, A eller B, og også H eller V.
Det giver ingen forskel, det hvor jeg har valgt Universal, kanvælges en masse frkvens intervaller tror jeg, her er alle også afprøvet, jeg fik vist på et tidspunkt fundet 42 kanaler, men opdagede at de ekstra 14 var tekst tv e.lign

Hvis du har fået ny LNB. I forbindelse med oprettelse hos allente.
Skal du sikkert indstille dit tv til unicable. Det kan være at det kan hjælpe dig et stykke videre.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2023 kl. 14:46
Tak Allan
Nu fik jeg taget mig sammen til at prøve
Skiftede til UNICABLE, selvom jeg huskede Montør sagde at det skulle den ikke stå til :-)
Nu fik jeg mere end 1000 kanaler og er gået igang med at slette og organisere
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu