recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken ipad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken ipad

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken ipad
    Sendt: 06-Marts-2023 kl. 10:33
Hej jeg står og skal have opgraderet min søns iPad som er en gen 6. Den er ved at have dårligt batteri samt ikke helt snappy mere. 

Men hvad skal man vælge når man skal opgradere. 

Kigger mest mellem gen 9 og gen 10. Men er i tvivl om gen 10 er de ekstra penge værd? Eller om den er meget hurtigere og derfor vil være et meget bedre valg på sigt. 

Hvad ville i andre vælge til en 5 årig? 
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2023 kl. 12:07
Jeg skiftede selv vores fra den første generation iPad Air, altså den helt gamle som vel snart bliver 10 år, til generation 9. Vi fik dem på tilbud til ca. 2.200,- eller der omkring, og jeg er imponeret over meget power der er i dem til spil. Så til en 5 årig ville jeg ikke tøve et sekund, og ville ikke bruge de ekstra penge på gen. 10.
Mvh. HamDenFede
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2023 kl. 19:33
Ja det er også en god pris du har fået dem til så 👍

Ja jeg tænker også at den vil føles meget hurtigere gen 9 da det alligevel er 3 generationer nyere. 

Kom bare i tvivl om hvor meget mere man egentlig fik i gen 10, og om det betyder noget. 
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2023 kl. 21:28
Du kan se en sammenligning af de to Bionic-processorer i hhv iPad 9 (A13) og iPad 10 (A14) her:


På ovenstående site kan du også lave en sammenligning med iPad 6 (A10) - og her er forskellen markant større, både til iPad 9 og 10.

Der er en lang række andre forskelle mellem 9 og 10, som for nogle vil være mindst lige så interessante som processoreren - herunder at iPad langt om længe er blevet lavet til landscape-brug (kamera og højttaler-placering).


Om det er de godt 1.000 kr. værd er selvfølgelig en smagssag, men jeg synes da man får noget for dem.


Redigeret af longjohn2 - 06-Marts-2023 kl. 21:36
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2023 kl. 23:11
tekniske specifikationer

iPad 10:

iPad 9:

Der er stor forskel i ydelse. Hvor ser i der kun er 1000 kr forskel i pris?

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2023 kl. 12:41
Hvis det er til en 5 årig, ville jeg vælge iPad 9 af flere årsager.

Dels virker den mere solidt bygget. iPad 9 har den klassiske lidt tykkere form factor, mens iPad 10 er bygget mere som en Air. Dvs at jeg tror at en iPad 9 kan klare flere ture på gulvet end en 10.

Dels tror jeg at den er hurtig nok til børnespil mv de næste 3-4 år - de er typisk ikke ret krævende.

Sidst er selvfølgelig prisen. På tilbud har man kunne få iPad 9 til halv pris af 10. 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu