recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mesh - TP-link - Wifi 6 til Fibernet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mesh - TP-link - Wifi 6 til Fibernet?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2023 kl. 18:45
Du skal sætte den første enhed op som router, hvis du sætter den direkte i din fiber-installation, eller som access point, hvis du sætter den til din router.

Det styrer du i app’en.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2023 kl. 21:54
jeg prøvede men den nægtede at få forbindelse til internettet.  Nu bliver den brugt i bridge mode.  Men kan kun få adgang til den ene af to x90ere

Ville ellers gerne have haft pillet den almindelige zyxel fra
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2023 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

jeg prøvede men den nægtede at få forbindelse til internettet.  Nu bliver den brugt i bridge mode.  Men kan kun få adgang til den ene af to x90ere

Ville ellers gerne have haft pillet den almindelige zyxel fra
du har sikkert glemt vlan 101 på uplink.
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2023 kl. 08:21
Jeg har sat et sæt op hos mig selv og et sæt hos familie. Begge sæt er sat op som router direkte på fiber-boks, og altså ikke på anden router.

Begge udbydere tillader, at man har sit eget udstyr direkte på fiber. Gør Hiper det?


Redigeret af Pioneer540 - 29-November-2023 kl. 08:22
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2023 kl. 08:34
ja det gør de. Har selv hiper derhjemme og koblet er sæt to link m9 op. Fungerer perfekt.   Men den ville ikke lade mig gøre det hos mine forældre.  Måske jeg skal ind i nogle router indstillinger.  Synes TP link havde sat det der vlag til 101 så skal måske gøre det et andet sted 

Redigeret af forzajuve - 29-November-2023 kl. 08:34
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2023 kl. 08:50
Godt at du har haft succes med at sætte det op derhjemme. Fungerer det hvis du sætter den op som access point gennem din router?
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2023 kl. 08:52
ja det gør det :-)
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2023 kl. 10:09
Underligt det ikke virker, hvis du sætter den direkte i fibermodem.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2023 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Pioneer540 Pioneer540 skrev:

Underligt det ikke virker, hvis du sætter den direkte i fibermodem.
nej det er ikke underligt.

Hiper bruger vlan 101
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2023 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

ja det gør de. Har selv hiper derhjemme og koblet er sæt to link m9 op. Fungerer perfekt.   Men den ville ikke lade mig gøre det hos mine forældre.  Måske jeg skal ind i nogle router indstillinger.  Synes TP link havde sat det der vlag til 101 så skal måske gøre det et andet sted 
Har du fuldt hiper guide ?

De har endag beskrevet hvordan det gøres i en tp-link router

Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2023 kl. 11:00
Det er bare underligt, at Forzajuve har lavet det på sin egen Hiper-forbindelse, uden at skulle gennem denne problematik.

Men fornemt, at du fandt link til opsætning 😊👍
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu