recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af PC

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jb54 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juni-2013
Sted: Hellerup, DK
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb54 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2023 kl. 17:19
Hej KlausDM

Tak for input.
Venlig hilsen Jørgen
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 20:49
.....
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 20:57
Til top
jb54 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juni-2013
Sted: Hellerup, DK
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb54 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 21:40
Hej Notfast

Tak for dit indlæg.

Jeg ser nærmere på det i morgen.
Venlig hilsen Jørgen
Til top
jb54 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juni-2013
Sted: Hellerup, DK
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb54 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 21:42
Hej Gasolin

Tak for dit indlæg.

Jeg ser nærmere på det i morgen.
Venlig hilsen Jørgen
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 09:04
Hvorfor opgradere til Windows 11? Min erfaring med win11 er, at computeren bliver langsommere og mister nogle for mig væsentlige funktionaliteter, som f.eks Adresse feltet nederst på deskboard. Ligesom der heller ikke er drivere til komponenter i computeren, der ikke understøtter win11.
Du har ikke fortalt, hvad det er du savner i dit arbejde med din computer som den er nu. De ting du nævner som dine behov bør en hvilken som helst pc kunne klare.
Microsoft har ikke haft det salg i win11, som de havde regnet med, og de er i fuld gang med win12, som formentlig kommer snart. Jeg ville vente med udskiftning, hvis jeg var dig.
Powered by beer and chips
Til top
jb54 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juni-2013
Sted: Hellerup, DK
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb54 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 10:06
Hej SD

Tak for den interessante info. Jeg tror jeg vil se hvad der sker omkring 14. oktober 2025 hvor windows 10 support ophører.
Venlig hilsen Jørgen
Til top
jb54 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juni-2013
Sted: Hellerup, DK
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb54 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 10:08
Hej Alle

Tak for alle jeres bidrag. Jeg vender tilbage i 2025. Smile
Venlig hilsen Jørgen
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af jb54 jb54 skrev:

Hej SD

Tak for den interessante info. Jeg tror jeg vil se hvad der sker omkring 14. oktober 2025 hvor windows 10 support ophører.

Min erfaring er nu slet slet ikke som SD's.
Jeg har ikke oplevet en computer kører dårligere på windows 11, og jeg har arbejdet i 2 år i en IT afd. i mens der blev opgraderet til windows 11.
Lige da windows 11 kom ud kunne det måske være tilfældet, men det er længe siden.


Hvis man har noget old gammel udstyr, så findes der måske ikke en driver - men det er jo ikke tilfældet for dig.

.....
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2023 kl. 06:23
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

... Microsoft har ikke haft det salg i win11, som de havde regnet med, og de er i fuld gang med win12, som formentlig kommer snart. Jeg ville vente med udskiftning, hvis jeg var dig.

Vil der så blive slækket på de høje minimumskrav for Windows 12? Det er jo ikke "bare lige" at opgradere til 11'eren...

"Denne PC opfylder i øjeblikket ikke kravene til installation af Windows 11" - og ja - man kan ændre nogle indstillinger i BIOS, eller hvad det hedder nu om dage - men nej - så kan lortet ikke starte op, og man må luske tilbage og lave indstillingerne om igen.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2023 kl. 09:15
Hvis man som jeg er vant til Google universet med søgninger og automatiske log-ins, så er win11 ikke det rigtige sted at være. I win10 kan man vælge standartprogram med et enkelt klik. I win11 skal man vælge for hver enkel filtype. Microsoft prøver helt klart at tvinge brugerne over i Edge-Bing universet. Hvis man som jeg helst vil bestemme selv så det win10. Win11 føles som en spændetrøje.

Redigeret af sd - 12-April-2023 kl. 21:39
Powered by beer and chips
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu